عصر خودرو

در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه مقرر شد؛

تشکیل کمیته‌ای برای بررسی و رفع اشکالات طرح تامین قیر رایگان

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: کمیته‌ای فردا صبح این طرح را با حضور طراحان آن به صورت کامل بررسی کنند تا اشکالات آن رفع شود.

تشکیل کمیته‌ای برای بررسی و رفع اشکالات طرح تامین قیر رایگان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست امروز عصر کمیسیون متبوع خود گفت: با توجه به تصویب دو فوریت طرح الحاق یک بند به تبصره 1 قانون بودجه سال 99 کل کشور درباره تامین مواد اولیه قیر رایگان برای انجام پروژه‌های بهسازی روستاها، نوسازی مدارس و ... در صحن علنی امروز، این طرح در نشستی با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    وی ادامه داد: این طرح مورد توجه نمایندگان قرار دارد زیرا در صورت تصویب نهایی، می‌تواند در تکمیل و انجام پروژه‌های عمرانی بویژه در مناطق محروم و روستایی کمک بسیار خوبی باشد.

    مفتح تصریح کرد: به موجب طرح تامین قیر رایگان، 48 درصد به راه‌های فرعی روستایی، 25 درصد به معابر و بهسازی روستاها، برای شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت، برای مالش پاشی مناطق مورد تایید سازمان محیط زیست، سازمان نوسازی مدارس و ... اختصاص خواهد یافت.

    نماینده مردم تویسرکان در مجلس با اشاره به ایراد اصل 75 این طرح اظهار کرد: براساس بررسی‌های امروز مشخص شد، طرح تامین قیر رایگان با برخی مواد قانون اساسی مانند اصل هفتاد و پنج مغایرت دارد و باید تامین مالی آن مشخص شود، همچنین امکان دارد در زمان بررسی این طرح در صحن علنی یا شورای نگهبان وجود ابهامات و سوالاتی آن را دچار مشکل کند.

    سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه کلیات طرح تامین قیر رایگان در نشست امروز این کمیسیون تصویب شد، تاکید کرد: قرار شد، کمیته‌ای فردا صبح این طرح را با حضور طراحان آن به صورت کامل بررسی کنند تا اشکالات آن رفع شود و بعد از بررسی و تصویب نهایی آن در جلسه روز سه‎شنبه کمیسیون، چهارشنبه در صحن علنی مطرح خواهد شد.

    برچسب ها