عصر خودرو

سخنگوی دولت مطرح کرد

فریز نفتی طرحی ضد بازگشت ایران به بازار است

عصر بازار- سخنگوی دولت با اشاره به مذاکرات برخی کشورهای سازمان اوپک و توافق آنها برای ثابت نگه داشتن سقف تولید، تصریح کرد: اقدام این کشورها بدان معناست که نمی خواهند حق ایران را برای بازگشت به تولید قبل از تحریم ها به رسمیت بشناسند.

فریز نفتی طرحی ضد بازگشت ایران به بازار است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی با خبرنگاران که در اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، گفت: با هدف جلوگیری از افزایش قیمت میوه در نوروز 32 هزار تن پرتقال و 12 هزار تن سیب درختی برای عرضه به بازار خریداری و انبار شده است. همچنین 10 هزار تن پرتقال و 6 هزار تن سیب دیگر هم در دستورکار دولت برای ذخیره سازی است و امیدواریم یکی از تلخی های همیشگی نوروز که همانا افزایش قیمت میوه است این بار با اقدام مناسب دولت در کام مردم شیرین شود.

    وی همچنین با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات هفتم اسفند ابرازامیدواری کرد: مردم ایران بتوانند با انتخاب افراد شایسته برای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی شاهد تحقق آرمان های ایران اسلامی و توسعه و پیشرفت ملی در عرصه جهانی باشد.

    سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی در باره سفر الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان به ایران با اشاره به جایگاه ویژه جمهوری آذربایجان و روابط حسنه دو همسایه گفت: موضوعات مورد بحث در این سفر بسیار گسترده است.

    نوبخت همچنین با اشاره به کاهش قیمت جهانی نفت افزود: بازار نفت از عرضه بیش از تقاضا اشباع شده و این عرضه بازار باید تقلیل یابد.

    وی با اشاره به مذاکرات برخی کشورهای سازمان اوپک و توافق آنها برای ثابت نگه داشتن سقف تولید، تصریح کرد: اقدام این کشورها بدان معناست که نمی خواهند حق ایران را برای بازگشت به تولید قبل از تحریم ها به رسمیت بشناسند.

    سخنگوی دولت تاکید کرد: کشورهای عضو اوپک باید تولید خود را تقلیل دهند تا ایران به تولید قبلی خود پیش از تحریم ها بازگردد و انتظار داریم با واقع بینی حق ایران را به رسمیت بشناسند.

    * تمام هواپیماهای خریداری شده به صورت اجاره به شرط تملیک است

    سخنگوی دولت گفت: تمام هواپیماهای خریداری شده به صورت اجاره به شرط تملیک است.

    محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران افزود: در صورتی که جوان های ما بیکار باشند ، پولی بابت خرید هواپیما نخواهیم داد و قرارنیست منابع محدود ما که برای توسعه کشور در نظر گرفته شده است صرف خرید هواپیماها شود.

    وی گفت: خرید ایرباس هم قرار بود به صورت اجاره به شرط تملیک باشد و هرگونه خرید اگر بر پایه فاینانس باشد باید به تایید شورای اقتصاد برسد و اگر لازم به تضمین باشد هیچ منبع خارجی را به صورت فاینانس نمی توانیم استفاده کنیم مگر با موافقت دولت.

    نوبخت افزود: هواپیماهایی که قرار است در اختیار ناوگان هوایی قرار گیرد به صورت اجازه به شرط تملیک خریداری شده است و در پایان قرارداد ، در اختیار ما و در تملیک ما قرار خواهد گرفت.

    وی با اشاره به اینکه در انتخابات این گونه صحبت ها گفته می شود ، افزود: شاید این حرف ها در فضای انتخاباتی قابل توجیه و قابل درک باشد چون برخی افراد حرف های دیگری نیز مانند قطع یارانه به نفع ثروتمندان بیان می کنند.

    سخنگوی دولت گفت:‌ این ارقامی که بیان می شود برای خرید هواپیما در نظر گرفته شده است ، صحیح نیست و ما به جای خرید هواپیما و قرار دادن آنها در اختیار قشری خاص به دنبال ایجاد اشتغال برای جوانان خود هستیم.

    * اعمال افزایش حقوق کارکنان به شرط تصویب بودجه

    نوبخت در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت در سال آینده گفت: در صورتی که نمایندگان رسیدگی بودجه را در اسفند ماه سال جاری شروع کنند و تا پایان اسفند یا تا پایان هفته سوم فروردین ماه بودجه به تصویب برسد افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در هفته چهارم فروردین ماه اعمال خواهد شد.

    * قراردادهای نفتی با توجه به منافع ملی تنظیم می شود

    سخنگوی دولت درباره قراردادهای نفتی در میادین مشترک افزود: در صورت سرمایه گذاری روی میادین مشترک باید مصالح کشور در نظر گرفته شود و همچنین این قراردادها باید از جاذبه هایی هم برخوردار باشد.

    وی ادامه داد:‌ ضرورت بازبینی در قراردادهای نفتی قابل توجیه و به نفع ماست و این قراردادها باید به صورتی باشد که هر دو طرف سهم خود را ببرند و واقع بینانه و در قالب قوانین فرادستی باشد.

    نوبخت افزود : وزارت نفت از افرادی که صاحبنظر در حوزه های سیاسی قانونی و کارشناسی هستند خواسته است انتقاد و نظر خود را به وزارت نفت اعلام کنند تا بازبینی شود.

    وی درباره حضور افرادی خاص برای جلب نظر دولت در خصوص قراردادهای نفتی گفت: به عنوان فردی که در تمام جلسه های اقتصادی دولت حضور دارم از حضور افرادی خاص که شما نام می برید ، بی خبرم.

    نوبخت افزود: حضور هیات هایی در قالب قانون برای جلب نظر ایران در خصوص هر گونه سرمایه گذاری کاملا عادی است اما حضور فردی خاص آنطور که شما ذکر می کنید ، من بی خبرم.

    *  اجازه دخالت در انتخابات را به هیچ مرجع خارجی نخواهیم داد

    سخنگوی دولت گفت: ما اجازه دخالت در انتخابات را به هیچ مرجع خارجی نخواهیم داد و طرح مسائلی از قبیل فهرست انگلیسی اهانت به شورای نگهبان است.

    محمد باقر نوبخت در ادامه نشست خبری هفتگی با خبرنگاران افزود: استفاده برخی از موضوع حمایت یکی از مهمانان برنامه های شبکه های خارجی از یک لیست امری غیر اخلاقی است و ملت ما فهیم تر از این هستند که تحت تاثیر این موضوعات قرار گیرند.

    وی افزود: همه کاندیداهای این دوره که اسامی آنها روی دیوارهاست از نگاه دقیق و زیر ذره بین شورای نگهبان گذاشته اند و کسی حق ندارد به ناحق رقیب خود را به این ترتیب لجن مال کند.

    سخنگوی دولت افزود: ما لیست انگلیسی نداریم و اگر کسی چنین چیزی می گوید یعنی شورای نگهبان آن لیست را تایید کرده است. درحالیکه همه می دانند شورای نگهبان همه احتیاط ها را می کند ضمن اینکه سیستم اطلاعاتی ما اجازه نمی دهد کسانیکه گرایش انگلیسی دارند در انتخابات حضور پیدا کنند.

    نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد اختصاص بودجه به مساجد در لایحه بودجه 95 گفت: یکی از فصلهایی که در بودجه 95 به آن توجه بیشتری شد و رشد خوبی داشت بودجه امور فرهنگی است اما معتقدیم همه کار فرهنگی در اختصاص بودجه نیست و مساجد نیازی به کمکهای دولت ندارند ضمن اینکه برخی دستگاهها متولی رسیدگی به مساجد هستند.

    وی همچنین در خصوص تسهیلات دولت به مسافران نوروزی هم گفت: در این زمینه تدارکات زیادی دیده ایم که استانداریها سازمان ایرانگردی و پلیس راه در این خصوص گزارش لازم را خواهند داد.

    وی همچنین با اشاره به موضوع تجمیع بیمه ها گفت: دو دستگاه اجرایی یعنی وزارت تعاون و وزارت بهداشت دو نظر متفاوت داشتند بنابراین سازمان مدیریت وبرنامه ریزی موظف شد موضوع را بررسی کرده و نظر دهد که این کار صورت گرفت و سازمان نظر خود را داد.

    وی افزود: اما علت اینکه خبر آن اعلام نشد این است که موضوع نهایی نشده و به زودی موضوع مشخص می شود اما آنچه فعلا مد نظر است نظر سازمان مدیریت است.

    *اینکه سلیقه دولت با برخی از جریان ها نزدیک باشد، جرم نیست

    سخنگوی دولت گفت: اینکه سلیقه دولت با برخی از جریان ها نزدیک باشد، جرم نیست و ما به عنوان یک مجموعه می توانیم به یک گروه نزدیکتر باشیم.

    محمدباقر نوبخت افزود: خیلی صریح و شفاف عرض می کنم کارمندان دولت هم یک محدودیت هایی دارند و هم اختیاراتی دارند.

    وی ادامه داد: کارمندان دولت مثل یک شهروند می توانند در یک حزب شرکت و فعالیت کنند و آنهایی که حق فعالیت ندارند نیز قانون به صراحت تأیید کرده است و حضرت امام خمینی (ره) در وصیت نامه خودش به آنان اشاره کرده است.

    نوبخت افزود: اگر فردی از امکانات دولتی به نفع یک جریان و بر علیه جریان دیگر استفاده کند قابل قبول نیست اما اینکه سلیقه دولت با برخی جریان ها نزدیک باشد هم گناه نیست.

    وی درباره برخورد قضایی با برخی از افراد که مطالبی خاص در روزنامه ها و سایت ها درج می کنند ، گفت:  اختیارات دولت در جهت برخورد قضایی محدود است و قوه قضائیه وظیفه رسیدگی به این موارد را دارد.

    نوبخت افزود: امیدوارم کسانی که از قانون فراتر می روند با برخورد جدی قوه قضائیه روبرو شوند ، این افراد کسانی هستند که اگر فردی یک سانتیمتر از قانون عدول کند او را تخریب می کنند.

    وی با اشاره به اینکه ما به خدا اعتقاد داریم و باید در فرآیند انتخابات هم این نکته را در نظر داشته باشیم ، گفت: مردم با آگاهی و زیرکی که دارند هر کسی را که بخواهند انتخاب می کنند و به مجلس می فرستند و کارهای خلاف قانون که برخی انجام می دهند هیچ خیر و ثوابی نخواهد داشت.

    نوبخت با بیان اینکه ما به هیچ کس نمی گوییم که نگاه انتقادی نداشته باشد ، افزود: اگر مشکلی وجود داشته باشد و شما بیان کنید ، ایرادی ندارد اما بیان این مشکل باید به صورت اصولی و به دور از هرگونه بی احترامی باشد.

    وی ادامه داد: مردم این دولت را انتخاب کرده اند و حتماً مجلس را هم خود مردم انتخاب می کنند.

    نوبخت با انتقاد از یک رسانه در خصوص مطلبی که منتشر کرده بود، گفت: تمام زوایای زندگی من و دارایی من روشن است و من به غیر از حقوقی که از دولت دریافت می کنم هیچ فعالیت اقتصادی دیگری ندارم.

    وی با انتقاد از مطالبی که در این رسانه درج شده بود افزود: متأسفانه در این سایت خبری درج شده بود مبنی بر اینکه نوبخت با دریافت پول از یک حزب خاص حمایت می کند،  بسیار کار نادرستی است و این امر می تواند پیگیرد قانونی داشته باشد.

    سخنگوی دولت گفت: این خبرگزاری با توجه به جایگاهی که دارد باید در بیان مطالب اخلاق را رعایت کند.

    *پرداخت 39 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی در سال جاری

    سخنگوی دولت گفت: 39 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی در سال جاری پرداخت شده است.

    محمدباقر نوبخت افزود: طبق قانون دولت می تواند تا 10 درصد این بودجه را از جابجایی ردیف های دیگر تامین کند.

    وی افزود: دستگاه های نظارتی ، نظارت خودشان را می کنند و ما از سقفی که قانون در اختیار ما قرار داده است فراتر نخواهیم رفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها