عصر خودرو

شدیدترین تدابیر مقابله با ویروس کرونا در چین؛

چین، اولین کشور پساکرونایی با رشد اقتصادی

عصر بازار- چین اولین اقتصاد بزرگ جهانی است که بعد از شیوع ویروس کرونا رشد اقتصادی را تجربه می‌کند.

چین، اولین کشور پساکرونایی با رشد اقتصادی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از پکن نوشت: چین اولین اقتصاد بزرگ جهانی است که بعد از رفع محدودیت‌های مقابله با ویروس کرونا و بازگشایی کارخانجات و فروشگاه‌ها به شکل غیرمنتظره‌ای رشد اقتصادی آن 3/2 درصد افزایش یافته است.
    بر اساس این گزارش، گزارش رشد اقتصادی چین در سه ماهه منتهی به ژوئن که پنج شنبه منتشر شد نشان داد که رشد اقتصادی این کشور در مقایسه با سه ماهه اول سال رشد بسیار قابل توجهی داشته است.
    "مارسلا چوو" تحلیلگر موسسه جی پی مورگان که گزارش رشد اقتصادی چین را منتشر کرده است گفت انتظار داریم که در ماه‌های پیش رو شاهد رشد بیشتر اقتصاد چین باشیم.
    خبرگزاری آسوشیتدپرس در ادامه نوشته است چین که مرکز اولیه شیوع ویروس کرونا در ماه دسامبر سال گذشته بود اولین کشوری بود که در چارچوب محدویت‌های مقابله با کرونا بسیاری از کسب و کار‌های خود را در مناطق شیوع ویروس کرونا تعطیل کرد و اولین کشور جهان هم بود که در ماه مارس امسال بعد از آن که حزب حاکم کمونیست چین اعلام کرد شیوع ویروس کرونا را کنترل کرده است رفع محدودیت‌های کرونا و بازگشایی کسب و کار‌های مختلف را شروع کرد.
    اداره آمار ملی چین هم در بیانیه‌ای اعلام کرد روند کُند اقتصاد ملی این کشور از نیمه اول سال 2020 تغییر کرد و در مسیر رشد قرار گرفت. اقتصاد دانان هم می‌گویند احتمالا چین زودتر از دیگر اقتصاد‌های بزرگ جهان می‌تواند روند بهبود و بازیابی خود را شروع و به رشد اقتصادی دست بیابد. علت این امر هم تصمیمات حزب حاکم مبنی بر اعمال شدیدترین تدابیر مقابله با بیماری در طول تاریخ است. دولت چین در چارچوب این تدابیر 60 میلیون شهروند خود را در قرنطینه کامل قرار داد و محدودیت‌های شدیدی در بخش فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌ها اعمال کرد. بعد‌ها برخی از کشور‌های آسیایی و اروپایی هم تلاش کردند از این شیوه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده بکنند. در حال حاضر فعالیت کارخانجات چین و برخی صنایع به وضع عادی برگشته است، اما همچنان مردم با احتیاط منابع پولی و مالی خود را خرج می‌کنند، چون نگران ازدست دادن کارشان هستند. فعالیت مراکزی مانند سینما‌ها همچنان تعطیل است و محدودیت‌های شدیدی برای مسافرت‌ها اعمال می‌شود.
    "بیل آدامز" تحلیلگر گروه خدمات مالی موسوم به "پی ان سی " گفت شیوع ویروس کرونا باعث شد برخی کشور‌ها برنده و برخی هم بازنده بشوند. وی گفت در حال حاضر کارخانجات موتور محرکه رشد اقتصادی چینی‌ها هستند.
    تحلیلگران فعالیت‌های بخش خصوصی معتقدند حدود 30 درصد معادل 130 میلیون نفر از نیرو‌های کار در مناطق شهری چین ممکن است به شکل موقت کارشان را از دست بدهند. آن‌ها می‌گویند در خوش بینانه‌ترین حالت امسال حدود 25 میلیون فرصت شغلی حذف خواهد شد.
    چین بعنوان مرکز اصلی و اولیه شیوع ویروس کرونا تاکنون مرگ 4634 نفر را به علت ابتلا به ویروس کرونا و ابتلای 83611 نفر دیگر را به این ویروس تایید کرده است. چین تاکنون هیچ موردی از ابتلای به ویروس کرونا را در پکن پایتخت اعلام نکرده است.

    برچسب ها