عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه:

سال ۹۵ سهام پتروشیمی‌ها پیشرو می‌شود

عصر بازار- مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه یکی از صنایعی که پتانسیل و قابلیت رشد در سال ۹۵ دارد را صنعت پتروشیمی می‌داند و معتقد است: اگر مسائل داخلی این صنعت حل شود، با ورود سرمایه‌گذارهای خارجی می‌تواند در سال آینده، پیشرو و سودآوری مناسبی داشته باشد.

سال ۹۵ سهام پتروشیمی‌ها پیشرو می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷:۰۰

    علیرضا قنبرعباسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصربازار» با بیان اینکه پس از اجرایی شدن برجام ریسک‌های بازار کاهش یافته است، افزود: سرمایه‌گذاران پس از تحولات سیاسی کشور بیشتر به سمت شرکت‌هایی رفتند که می‌توانستند از آنها در کوتاه مدت سود بیشتری کسب کنند. در این راستا به ترتیب گروه خودرویی‌ها، بانک‌ها و موسسات مالی، تجهیزات و حمل و نقل از رشد مناسبی برخوردار شدند. همچنین به دلیل اینکه شرکت سایپا به منظور سودآوری و تغییر در ساختار مالی برنامه‌هایی را در نظر گرفت، بازار به سمت این شرکت گرایش پیدا کرد و شاخص کل نیز چند هزار واحد رشد یافت. به این ترتیب بازار رکود و افت دو ساله خود را در مدت زمان کوتاهی جبران کرد.
    این فعال بازار سرمایه رفتار بازار را در مدت ذکر شده هیجانی توصیف کرد و ادامه داد: پس از رشد بورس و با توجه به فعالیت‌های صندوق‌های با درآمد ثابت و اعتبارات کارگزاری‌ها نقدینگی به بازار سرمایه وارد شد. به این ترتیب ورود پول به بازار مشهود است. اما پس از این تحولات و از حالا به بعد سرمایه‌گذاران تعمل بیشتری بر روی صورت‌های مالی شرکت‌ها خواهد داشت و بودجه این شرکت‌ها را با دقت بیشتری بررسی می‌کنند.
    وی سال آینده را سال خوبی برای بازار سرمایه ایران دانست و گفت: با کاهش سود سپرده‌های بانکی تا 18 درصد و با توجه به قرار بر کاهش این سود تا 15 درصد، قطعا پول‌های بیشتری نیز وارد بازار سرمایه می‌شود. البته میزان این پول به دلیل اینکه اکثر سپرده‌گذاران بانکی ریسک پذیر نیستند، قابل توجه نخواهد بود.
    قنبر عباسی تشریح کرد: پیش‌بینی سود شرکت‌ها در حال حاضر به دلیل اینکه اتفاق عملیاتی رخ نداده است، محافظه کارانه است و در آینده سودآوری آنها افزایش خواهد یافت. به همین ترتیب روند مثبت بازار ادامه خواهد یافت و سهم‌هایی که رشد بیشتری داشته‌اند، استراحت می‌کنند. در این میان اما سهم‌هایی که رشد چندانی نداشته‌اند، قطعا رشد می‌کنند.
    مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه اضافه کرد: یکی از صنایعی که پتانسیل و قابلیت رشد دارد، صنعت پتروشیمی است که اگر مسائل داخلی آن حل شود و با ورود سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند در سال آینده پیشرو و سودآوری مناسبی داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها