عصر خودرو

هشدار چین به سنگ اندازی آمریکا بر سر راه شرکت های تجاری

عصر بازار- سخنگوی وزارت بازرگانی چین با انتقاد از «اطلاعیه تجاری آمریکا درباره زنجیره تامین در منطقه شین جیانگ» اظهار کرد این اطلاعیه به شدت با واقعیات مغایر است لذا به واشنگتن هشدار می دهیم با این بهانه بر سر راه شرکت های تجاری چین سنگ اندازی نکند.

هشدار چین به سنگ اندازی آمریکا بر سر راه شرکت های تجاری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «گائو فنگ» شامگاه چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در پکن افزود: ماهیت مسائل مربوط به شین جیانگ، مساله حقوق بشری که آمریکا ادعا می کند نیست، بلکه مساله ضد تروریسم و ضد تجزیه طلبی است.

    او ادامه داد: نهادهای دولتی از جمله وزارت خارجه آمریکا با درست کردن چنین اطلاعیه هایی و به بهانه «حقوق بشر»  از طریق مشاوره و ارائه پیشنهاد، در امور داخلی چین دخالت کرده و شرکت های چینی را سرکوب می کنند که چین قاطعانه با این اقدام مخالف است.

    سخنگوی وزارت بازرگانی چین با یاداوری ضرورت مبارزه با همه گیری کرونا و احیا وضعیت اقتصادی جهان افزود: دخالت های اشتباه آمریکا مانع همکاری عادی بین شرکت های چین و آن کشور می شود تضعیف زنجیره تامین جهانی،  تاثیر منفی بر روند بازشکوفایی اقتصاد جهان را در پی داشته و به منافع هر دو طرف زیان وارد کرده است.

    این مقام وزارت بازرگانی چین تصریح کرد: ادامه چنین شرایطی به نفع چین، آمریکا و سراسر جهان نیست چین خواهان توقف بی درنگ این اقدامات از سوی آمریکا است و برای اتخاذ تدابیر ضروری در جهت حفاظت از منافع مسلم شرکت های خود آماده است.

    دولت آمریکا دو هفته پیش در قالب «اعلامیه مشورتی تجاری زنجیره تامین در شین جیانگ»  به شرکت هایش هشدار داد زنجیره تامین خود را به نهادهای به اصطلاح «ناقض حقوق بشر» در منطقه شین جیانگ مرتبط نکنند.

    برچسب ها