عصر خودرو

معاون اول رئیس جمهور:

ایران کانون ثبات منطقه است

عصر بازار- معاون اول رئیس جمهور در همایش تبیین برنامه ششم توسعه اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى گفت: سیاستگذارى و برنامه ریزى از ضرورت هاى امروز است و دولت برنامه ریزى بلند مدت و میان مدت را در دستور کار خود قرار داده است.

ایران کانون ثبات منطقه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، دکتر اسحاق جهانگیرى با اشاره به تحولات اقتصادی و امنیتی منطقه و جهان گفت: کاهش قیمت نفت، کاهش رشد اقتصادی چین و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی و شکل گیری اقتصاد های نوظهور معادلات اقتصادی را تغییر داده است.

    وی ادامه داد: در حال حاضر منطقه شرایط بسیار حساسی دارد و با درگیری ها و رقابت ها روبروست اما ایران کانون ثبات منطقه است.

    جهانگیری با اشاره به سند چشم انداز توسعه عنوان کرد: اجرای برنامه های توسعه در طی ده سال گذشته به هیچ وجه موفقیت آمیز نبود. با رویه ها، نگاه ها و ساختار های گذشته نمی توان به اهداف پیش بینی شده دست یافت.

    وی ادامه داد: اجرای صحیح برنامه ششم توسعه مستلزم تغییر نگاه در راستای اقتصاد مقاومتی است.

    معاون اول رئیس جمهور چالش های پیش روی دولت را کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خواند و خاطر نشان کرد: زمانی که دولت مدیریت کشور را در دست گرفت با چالش های متعددی روبرو بود. بخشی از مشکلات دولت در دوره های کوتاه قابل حل بود و برخی نیازمند برنامه های میان مدت و بلند مدت بود.

    وی رشد اقتصادی پایین در سال های ٨٤ الی ٩٢، بیکاری، نارسایی در نظام مالی و سیستم بانکی، عدم تشکیل بازار متشکل پولی و فعالیت های موسسات مالی غیر مجاز را از جمله مشکلات دولت خواند و گفت: دولت در اجرای تمامی برنامه های کوتاه مدت ٥/٢ ساله خود به خوبی عمل کرده است.

    معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر عزم دولت برای مبارزه با فساد عنوان کرد: اجرای اشتباه خصوصی سازی باعث شد مهمترین و بزرگترین بنگاه های اقتصادی کشور به گونه ای واگذار شود که معلوم نباشد مدیریت در اختیار کیست و چگونه اداره می شود. قانون گریزی و فساد سازمان یافته بسیاری از منابع مادی و معنوی را تخریب کرد و منابع سرمایه اجتماعی را از بین برد.

    جهانگیری تاکید کرد: ما مصمم هستیم که با فساد مبارزه کنیم و هزینه های آن را پرداخت خواهیم کرد. همه مدیران در دستگاه اجرایی باید نسبت به مساله فساد حساسیت داشته باشند.

    معاون رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: برای دست یابی به شاخص های توسعه زمان اندکی در دست است، باید نگرانی ها و مخاطره ها را از دولت دور کنیم و آماده خیزهای بلند در منطقه باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو