عصر خودرو

در آستانه بهار؛

یخ بازار آهن آب نشد

عصر بازار- نبود تعادل درعرضه و تقاضا موجب تشدید رکود و آب نشدن یخ بازار آهن در ماه پایانی سال شده است.

یخ بازار آهن آب نشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصادنیوز، رئیس اتحادیه آهن‌فروشان با بیان مطلب فوق اظهار کرد: بازار آهن طی هفته گذشته هیچ تغییری نسبت به هفته‌ و ماه‌های گذشته نداشته و حتی  تقاضا  نسبت به ماه های گذشته کاهش یافته و فروشندگان بازار آهن منتظر هستند که خریداری برای محصولات فولادی به بازار مراجعه کند، اما هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود و فقط میزان بسیار ناچیزی محصولات فولادی جابه جا می‌شود.

    محمد آزاد در ادامه افزود: فروشندگان و تولیدکنندگان امیدوار هستند که انتخابات مجلس صورت بگیرد و سال آینده شاهد تصمیماتی در خصوص رونق کل اقتصاد و کسب و کار مردم  همچنین بازار آهن باشیم.

    رئیس اتحادیه آهن‌فروشان در رابطه با وضعیت معاملات محصولات فولادی تصریح کرد: در حال حاضر معاملات بازار آهن در حداقل انجام می‌شود و قیمت‌ها هم بسیار پایین آمده و هفته به هفته قیمت‌ها کاهشی تر می‌شوند.

    آزاد عنوان کرد: طی هفته گذشته شمش آهن به ازای هر کیلوگرم 940 تومان به معامله رسید، میلگرد به ازای هر کیلوگرم 1100 تومان داد و ستد شد و تیرآهن هم به ازای هر کیلوگرم 1200 تومان خرید و فروش شد که قیمت‌ها نسبت به هفته‌های گذشته کاهشی تر شده و حتی بعضی از فروشندگان که نیاز به نقدینگی دارند حاضر هستند که محصولات خود را ارزان‌تر و زیر قیمت بفروشند.

    رئیس اتحادیه آهن فروشان در خصوص اینکه تا چه زمانی رکود در بازار آهن وجود دارد، ادامه داد: رکود در بازار آهن بسیاری از صنعتگران دیگر را به دنبال خود می‌کشد، بزرگترین صنعتی که از این موضوع تاثیرپذیرفته صنعت ساختمان است و زمانی که صنعت ساختمان در رکود است، بازار آهن نیز بدون رونق خواهد بود.

    وی افزود: در کشور ما حدود 80 نوع صنعت داریم که مصرف مواد اولیه‌شان آهن است. عمده‌ترین و مهم‌ترین صنعت خودروسازی است که در حال حاضر فعالیت‌شان شروع شده اما بقیه صنایع ما تقریباً تعطیل هستند و کار نمی‌کنند. صنایعی مانند لوازم خانگی، لوله‌سازی و پروفیل‌سازی صنایعی هستند که به صورت نیمه تعطیل درآمدند. به طور کلی 250 کارخانه تبدیل پروفیل دارند که در حال حاضر حدود 85 کارخانه کار می‌کنند و بقیه کارخانه‌ها تعطیل هستند.

    رئیس اتحادیه آهن‌فروشان بیان کرد: به طور کلی سیاست‌های کشور را دولت تعیین می‌کند و دولت باید طرح‌های عمرانی در همه شهرها داشته باشد و طرح‌های راهسازی بسیاری برنامه ریزی کند.

    وی در خصوص اینکه محصولات فولادی وارداتی به چه اندازه بازار را در اختیار خود درآوردند، خاطرنشان کرد: محصولات وارداتی به تولید ما ضربه زده و در حال حاضر ممیلگرد و تیرآهن از کشورهای مختلف وارد ایران می‌شود که از کشورهای ترکیه، هند و کره‌ جنوبی است. اما کشوری که بیشترین عمده بازار داخلی را در اختیار خود در آورده است چین است که بزرگترین تولیدکننده آهن و فولاد دنیاست و سال گذشته بیش از 100 تن کالای خود را در بازار جهانی فروخت و اگر با قیمت شکنی نفروشد صنایع اش تعطیل می‌شود.

    آزاد در خصوص چشم‌انداز بازار آهن عنوان کرد: بازار آهن تا پایان سال در رکود خواهد ماند و احتمال می‌رود در نیمه دوم سال 95 بازار آهن به سمت رونق حرکت کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها