عصر خودرو

یک کارشناس بازارسرمایه پیش بینی کرد:

رشد اقتصادی ۵ درصد سال ۹۵، عامل رشد بازار سرمایه

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه رشد اقتصادی ۵ درصدی سال آینده را عاملی برای رشد قطعی صنایع بورسی دانست که البته با دلایل بنیادی برای رشد این صنایع همراه می شود.

رشد اقتصادی ۵ درصد سال ۹۵، عامل رشد بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸:۰۰

    سعید درخشانی، کارشناس بازار سرمایه درگفت و گو با پایگاه خبری «عصربازار» درخصوص وضعیت بازار سرمایه گفت: از اواسط دی ماه، 3 عامل به رشد بازار کمک کرد. عامل اول این بود که رسیدن قیمت نفت به کف 25 دلاری، باعث شد فعالان بازار از کاهش نیافتن قیمت نفت آسوده خاطر شوند، زیرا به کف رسیدن قیمت نفت باعث به کف رسیدن قیمت بسیاری از کالاها نیز می شود. همچنین اجرایی شدن برجام و ورود اقتصاد ایران به سمت فضای اقتصادی آزاد، تامین مالی شرکت ها را با سهولت بیشتری همراه کرده است.

    او افزود: در کنار دو عاملی که ذکر شد، اولین شرکتی که در بازار سرمایه تجدید ساختار را شروع کرد، گروه سایپا بود.  برنامه های تجدید ساختاری گروه سایپا باعث استقرار سرمایه گذاران شد و رشد بازار نیز با سهام این گروه آغاز شد. در حال حاضر نیز به نظر می رسد که رشد بازار تا پایان سال جاری ادامه داشته باشد.

    درخشانی خاطرنشان کرد: هم اکنون بسیاری از صنایع بازار به دلایل بنیادی رشد می کنند. در واقع فقط به دلیل ورود سرمایه، رشد به وجود نیامده، بلکه نسبت پایین p/e  که عمدتا در صنایع بانکی دیده می شود و یا توافق با شرکای خارجی که این موضوع نیز به طور عمده در میان خودروسازی ها دیده می شود، هم اکنون باعث حرکت صعودی در میان صنایع بورسی شده است.

    این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با فرض رشد اقتصادی 5 درصد در سال آینده که توسط تیم اقتصادی دولت پیش بینی شده است، تمام صنایع بازار پتانسیل رشد خواهند داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها