عصر خودرو

وزیر اقتصاد خبر داد

برنامه دولت برای تامین مالی از بازار سرمایه

عصر بازار- وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه یکی از اهداف دولت در پسابرجام تامین مالی از طریق بازار سرمایه است یادآور شد: سیستم‌های مالی ما تا الان بانک‌محور بوده و باید به سمت افزایش سهم بازار سرمایه در تامین مالی برویم.

برنامه دولت برای تامین مالی از بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، علی طیب‌نیا در حاشیه همایش ملی تبیین برنامه ششم توسعه اظهار کرد: برنامه اصلی دولت این بوده که وابستگی بودجه به نفت کاهش یابد. طبیعی است که سال آینده درآمدهای نفتی بیشتر می‌شود، براساس همان سیاست‌هایی که قبلا تصویب و توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده صندوق توسعه کانالی است که منابع نفتی را به سمت بخش خصوصی هدایت می‌کند.

    وی تصریح کرد: طبیعی است میزان مطلق درآمدهای نفتی سال آینده از امسال بیشتر خواهد شد اما این به معنای افزایش وابستگی بودجه به نفت نیست، در واقع سهم نفت در بودجه مهم است که خوشبختانه در این دوره کاهشی بوده است.

    وزیر اقتصاد در ادامه با بیان اینکه در برخی حوزه‌ها براساس برنامه‌ریزی پیش نرفته‌ایم، بیان کرد: یکی از این برنامه‌ها که در واقع مهمترین برنامه ما بوده طرح جامع مالیاتی است که سرعت آن در حد انفجار نیست.

    طیب‌نیا با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم سرعت این طرح افزایش یابد یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های کلان را از بعد شاخص کمی به صورت مرتب سنجش می‌کنیم، در برخی شاخص‌ها جلو هستیم و در برخی شاخص‌ها سرعت کافی نداشته‌ایم.

    وی با اشاره به مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی بیان کرد: مراجعات خیلی زیادی برای سرمایه‌گذاری توسط خارجی‌ها به صورت سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی یعنی FDI داریم و هم برای سرمایه‌گذاری در بورس (FPI) مراجعات زیادی شده است.

    وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به بحث ایجاد اشتغال توسط دولت خاطرنشان کرد: قرار نیست اشتغال در بخش دولتی ایجاد شود، یکی از جهت‌گیری‌های مهم دولت این است که سهم دولت از اقتصاد و تصدی‌گری کاهش یابد. از سوی دیگر باید سهم هزینه‌های جاری در بودجه دولت کاهش یابد و باید دولت کوچکتر شود.

    طیب‌نیا ادامه داد: اشتغال باید در بخش خصوصی ایجاد شود که راه‌حل آن داشتن رشد اقتصادی بالاست از این رو باید سازوکار رشد اقتصاد را به گونه‌ای ایجاد کنیم که در نهایت منجر به رشد اشتغال‌زایی شود.

    وی با تاکید بر اینکه هر رشد اقتصادی ضرورتا اشتغال را افزایش نمی‌دهد، افزود: در برنامه ششم توسعه سیاست‌هایی طراحی شده که رشد اقتصادی بتواند به افزایش اشتغال بیانجامد. یکی از این سیاست‌ها حمایت از صنایع کوچک و متوسط است که توسط دولت در دستور کار قرار گرفته است.

    وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به اینکه یکی از وظایف وزرا حمایت از مدیران است گفت: هدف اصلی ما حمایت از بازار سرمایه است، آنچه که برای دولت مهم است تقویت بازار سرمایه است و اینکه سهم بازار سرمایه از تامین مالی کشور افزایش یابد.

    طیب‌نیا افزود: رونق بازار ثانویه برای تامین منابع اولیه جهت سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های اقتصادی نیز یکی دیگر از اهداف دولت در حمایت از بازار سرمایه است.

    وی  با تاکید بر اینکه یکی از اهداف دولت در پسابرجام تامین مالی از طریق بازار سرمایه است یادآور شد: سیستم‌های مالی ما تا الان بانک‌محور بوده و باید به سمت افزایش سهم بازار سرمایه در تامین مالی برویم.

    وزیر اقتصاد همچنین با بیان اینکه برنامه ششم توسعه به گونه‌ای تنظیم شده که با برنامه‌های قبلی تفاوت عمده دارد، تصریح کرد: برنامه ششم تا سقف عملیاتی پیش رفته به خصوص روی موضوعات کلیدی تا سطح عملیاتی جلو رفته‌ایم. فعالیت و اقدامات این برنامه به صورت کمی و زمان‌بندی شده پیش‌بینی شده است.

    به گفته وی در بحث اقتصاد مقاومتی 11 برنامه ملی تهیه شده که بخش عمده به مراحل نهایی رسیده است.

    طیب‌نیا تاکید کرد: دولت مقید است برای پرهیز از روزمرگی براساس برنامه‌های عملیاتی اقدام کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو