عصر خودرو

یک هیات بزرگ اقتصادی – تجاری سنگاپور روز جمعه وارد ایران می شود

عصر بازار- یک هیات بزرگ اقتصادی – تجاری متشکل از ۶۷ نفر از فدراسیون تجارت سنگاپور پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و لغو تحریم های ناعادلانه غرب علیه کشورمان روز جمعه وارد تهران می شود تا مذاکراتی برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری دو جانبه با مقامات کشورمان انجام دهد.

یک هیات بزرگ اقتصادی – تجاری سنگاپور روز جمعه وارد ایران می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، 'جواد انصاری' سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگاپور روز سه شنبه اظهار داشت که این هیات بزرگ اقتصادی را 'تئو سیونگ سنگ' رییس فدراسیون تجارت و 'اس.ایسواران' وزیر صنعت و تجارت سنگاپور سرپرستی می کنند.
    وی گفت که وزیر صنعت و تجارت سنگاپور در سفر به تهران با 'علی طیب نیا' وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان مذاکره و دو طرف موافقتنامه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری را امضا می کنند.
    به گفته انصاری، وی صنعت و تجارت سنگاپور همچنین مذاکراتی در تهران با 'محمدرضا نعمت زاده' وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران انجام می دهد و در نشست تجار و بازرگانان دو کشور در اتاق بازرگانی ایران و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) شرکت می کند.
    با همکاری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و کشتیرانی خرداد ماه امسال نیز همایش بزرگی در محل فدراسیون تجارت سنگاپور برگزار شد.
    بیش از 30 تن از مدیران شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی سنگاپور نیز روز یکشنبه آینده از تاسیسات بندری و نفت و پتروشیمی بندرعباس بازدید می کنند تا زمینه همکاری های دو حانبه و سرمایه گذاری را در این بخش ها در دوران پسابرجام را بیشتر مورد بررسی قرار دهند.
    سفیر کشورمان در سنگاپور در خصوص بخش های مختلف هیات فدراسیون تجارت این دولت – شهر که عازم ایران می شود، گفت که این شرکت ها در زمینه فناوری اطلاعات، هتل سازی، حمل و نقل، داروسازی و برخی ظرفیت های شاخص و مورد علاقه دو کشور در تهران مذاکره و در قالب شش گروه کاری از ده ها شرکت بزرگ ایرانی دیدار و وارد مذاکره می شوند.
    فدراسیون تجارت سنگاپور، مرکز تجارت، سرمایه گذاری و روابط صنعتی این دولت – شهر جنوب شرق آسیا و عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به 'آ.سه.آن' با جهان است.
    فدراسیون تجارت سنگاپور که سال 2002 تاسیس شد، نماینده 22 هزار و 500 شرکت و اتاق بازرگانی محلی و خارجی این دولت – شهر است.
    یک هیات شامل گروهی از بازرگانان و مدیران ارشد حدود 30 شرکت بزرگ سنگاپوری نیز بهمن ماه سال گذشته از ایران دیدار و با بازرگانان و شرکت های ایرانی برای توسعه مناسبات وارد مذاکره شد.
    گروهی از بازرگانان و مدیران شرکت ها و موسسات مالی، نفتی و تجاری سنگاپور نیز چندی پیش خواستار تشکیل اتاق مشترک بازرگانی، سرمایه گذاری و گردشگری با ایران برای توسعه بیشتر مناسبات شدند.
    شرکت های خصوصی سنگاپور که پیش از این به دلیل اعمال تحریم های یکجانبه غرب علیه ایران، فرصت حضور در بازار کشورمان را از دست داده بودند، پس از لغو تحریم ها بی صبرانه مشتاق حضور در این بازار هستند.
    'هو منگ کیت' از اعضای فدراسیون تجارت سنگاپور، گفت بسیاری از شرکت هایی که پیش از این با بازار ایران در ارتباط بودند، ارتباطات خود را از دست داده اند و اکنون در تلاش برای ایجاد رابطه مجدد هستند.
    مقام های تجاری سنگاپور معتقدند با توجه به ورود مجدد ایران به بازار جهانی، مسیر فعالیت و سرمایه گذاری شرکت های خارجی در ایران به سرعت امکان پذیر می شود و در این فرایند، رقابت های جدی وجود دارد.
    سنگاپور بهمن ماه گذشته با صدور دستورالعملی به بانک های این کشور بخشنامه تحریم تجارت و هرگونه عملیات بانکی با ایران را که سال 2012 صادر کرده بود، لغو کرد.
    'جواد انصاری' سفیر ایران در سنگاپور نیز گفت: با اجرای برجام ، تحریم های بانکی سنگاپور برداشته شد و این فرصتی است که می تواند به توسعه مناسبات اقتصادی کمک کند.
    مبادلات تجاری ایران و سنگاپور سال 2011 میلادی بیش از پنج میلیارد و 600 میلیون دلار بود که به دلیل تحریم های یکجانبه غرب و مشکلات بانکی در سال 2012 میلادی به دو میلیارد و 100 میلیون دلار کاهش یافت.
    ارزش کل تجارت سنگاپور 712 کیلومتر مربعی سال 2014 میلادی 777 میلیارد و 899 میلیون دلار آمریکا بوده که از این میزان 407 میلیارد و 453 میلیون دلار سهم صادرات و بیش از 376 میلیارد و 441 میلیون دلار سهم واردات است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها