عصر خودرو

وزیر تجارت بلغارستان در راس یک هیات تجاری اواسط اسفندماه به تهران می آید

عصر بازار- «ایوایلو مسکوسکی» وزیر تجارت و فناوری اطلاعات و ارتباطات جمهوری بلغارستان در راس یک هیات بلندپایه تجاری برای شرکت در هجدهمین نشست مشترک دو کشور اواسط اسفندماه امسال به تهران سفر می کند.

وزیر تجارت بلغارستان در راس یک هیات تجاری اواسط اسفندماه به تهران می آید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سفارت جمهوری بلغارستان در تهران به ایرنا اعلام کرد، نشست مشترک دو کشور در زمینه های اقتصادی، علمی و همکاری های فنی، 16 تا 19 اسفندماه امسال در تهران برگزار می شود.
    معاون وزیر اقتصاد، معاون وزیر انرژی، نمایندگان وزارتخانه های انرژی، اقتصاد، حمل ونقل، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری و امور خارجه، آژانس دولتی هواشناسی و نظارت های فنی، آژانس سرمایه گذاری بلغارستان، آژانس مجری مدیریت جاده، مدیرکل توسعه شرکت های کوچک و متوسط ، مدیرکل بین المللی کردن شرکت های کوچک و متوسط و شرکت های دولتی مختلف، در این هیات تجاری بلغارستان به تهران سفر می کنند.
    همچنین یک هیات تجاری شامل نمایندگان 66 شرکت بلغاری که در شاخه های مختلف اقتصادی فعالیت دارند، این هیات رسمی را همراهی می کنند و در قالب معاملات تجاری تلاش خواهند کرد تا به قراردادهای سودآور مشترک با شرکت های همتای ایرانی برسند.
    به گزارش ایرنا، چندی پیش سفیر بلغارستان در تهران در دیدار با رئیس کل گمرک ایران، گسترش همکاری ترانزیتی و تشکیل کمیته مشترک کاری با گمرک کشورمان را خواستار شد.
    «کریستو پولنداکوف» سفیر بلغارستان در تهران گفت: می خواهیم روابط گرم و باثباتی با ایران داشته باشیم و از سوی شرکای تجاری می گویم ایران در منطقه برای ما دارای اهمیت بسیار است.
    وی از علاقه مندی بلغارستان به گسترش کریدورهای حمل و نقل و تسهیل ترابری کالا با ایران خبر داد و افزود: نخست وزیر ما با همکاری ایران به دنبال یک کریدور بزرگ تر در منطقه است و ترانزیت کالاهای آسیایی از راه ارس به اروپا از مسیر بلغارستان از برنامه های مهم این کشور به شمار می رود.
    وزیر امور خارجه جمهوری بلغارستان نیز چندی پیش در دیدار با وزیر راه و شهرسازی کشورمان گفت: کشور متبوعش با ارمنستان و جمهوری آذربایجان مذاکراتی انجام داده و با توجه به عضویت بلغارستان در اتحادیه اروپا٬ شرکت های این کشور آماده اند تا با تأسیس کریدور حمل ونقل ترکیبی ایران، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و بلغارستان کالاهای اتحادیه اروپا را از این مسیر ترانزیت کنند.
    دانیل میتوف، ترانزیت گاز طبیعی ایران از مسیر بلغارستان به سایر کشورهای اروپایی را برای کشور خود مهم دانست.
    آخرین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و بلغارستان در سال 2015 برگزار شد.
    حجم مبادلات تجاری بین تهران - صوفیه در سال های گذشته روند رو به رشد داشته و دو کشور بر ایجاد کریدور حمل و نقل بین ایران، بلغارستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان تاکید دارند.
    صادرات ایران به بلغارستان در سال های 2011 و 2012 به ترتیب بیش از چهار میلیون و 149 هزار یورو و افزون بر 6 میلیون و 871 هزار یورو ثبت شده و در عین حال میزان واردات نیز از این کشور بیش از 56 میلیون و 81 هزار یورو و افزون بر 17 میلیون و 925 هزار یورو بود .
    مهمترین اقلام صادراتی کشورمان به بلغارستان مواد پلاستیکی و پلاستیک، سوخت های فسیلی و روغن های معدنی، میوه و مرکبات، خرما مضافتی، اجزا و قطعات لکوموتیو و غیره و برخی از کالاهای وارداتی از این کشور نیز ماشین آلات صنعتی، کشاورزی، غلات، تولیدات چوبی و مواد غذایی ثبت شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها