عصر خودرو

مارکیت اکونومیکز گزارش داد

اقتصاد آلمان، قربانی جدید ضعف تقاضای جهانی

عصر بازار- اقتصاد آلمان در ماه جاری از ضعف تقاضای جهانی ضربه خورده است؛ به طوری که شاخص تولید این کشور به پایین‌ترین سطح ۱۵ ماه اخیر خود رسیده است.

اقتصاد آلمان، قربانی جدید ضعف تقاضای جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، مارکیت اکونومیکز اعلام کرد شاخص مدیران خرید کارخانه‌ها در ماه ژانویه از 52.3 واحد به 50.2 واحد سقوط کرده است. شاخص بخش خدمات اندکی بهبود یافته، ولی شاخص ترکیبی به پایین‌ترین سطح خود از ماه جولای رسیده است.

    اولیور کولودسیک، اقتصاددان مارکیت اکونومیکز اعلام کرد: «به نظر می‌رسد اقتصاد آلمان در حال کم کردن سرعت خود است. میزان تولید کارخانه‌های این کشور نزدیک به رکود بوده است.»

    در حالی که آلمان فشارهای نزولی جهانی را در سال 2015 تجربه کرده است، در سه‌ماهه چهارم سال گذشته توانسته سرعت گسترش خود را حفظ کند ولی میزان اعتماد کسب‌وکار در این کشور اخیرا تضعیف شده است. کندی رشد اقتصادی چین روی صادرات این کشور تاثیر گذاشته و بازار سهام نیز در سال جاری تهدیدی برای بهبود شکننده منطقه یورو محسوب می‌شود.

    سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه پیش‌بینی خود را از رشد جهانی در هفته گذشته کاهش داد و اعلام کرد که آلمان و منطقه یورو درسال جاری کمتر از برآورد قبلی رشد خواهند داشت.

    مارکیت اکونومیکز اعلام کرد رکود در میزان تولید آلمان منجر به افزایش احتیاط در استخدام شده و نرخ اشتغال‌زایی به کمترین سطح خود در یک‌سال اخیر رسیده است.

    بر اساس این گزارش، شاخص ترکیبی مدیران خرید فرانسه در ماه ژانویه از 50.2 واحد به 49.8 واحد کاهش یافته است. بر اساس بررسی اقتصاددانان، در 19 کشور حوزه یورو، شاخص‌های بخش خدمات و کارخانه‌ها در ماه جاری احتمالا با کاهش مواجه شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها