عصر خودرو

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد

کاهش ۹ درصدی درآمد مبادلاتی بانک‌های سرمایه‌گذاری

عصر بازار- نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۵ میلادی، درآمد حاصل از مبادلات تجاری بانک‌های سرمایه‌گذاری ۹ درصد افت کرده است.

کاهش ۹ درصدی درآمد مبادلاتی بانک‌های سرمایه‌گذاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، نتایج یک بررسی که امروز منتشر شده نشان می‌دهد که درآمد ثابت، ارزها و کالاهای بانک‌های سرمایه‌گذاری (FICC) در سال 2015 میلادی در مقایسه با سال قبل از آن 9 درصد کاهش داشته است.

    با گذشت هشت سال از بحران مالی در جهان، بانک‌ها همچنان در اعمال اصلاحات ساختاری که آنها را وادار به نگهداری بیشتر سرمایه و نقدینگی می‌کند، ناتوان بوده‌اند؛ درحالی که هزینه‌های ناشی از اقامه دعوی و نوسانات بازار آنها را مجبور به اصلاحات دوباره، ریزش کارکنان و خروج از برخی فعالیت‌های تجاری کرده است.

    این روند، فعالیت‌های FICC که یکی از درآمدزاترین فعالیت‌های کسب و کار آنها بوده را کاهش داده است. طبق این بررسی، که ازسوی شرکت تحلیلی صنایع Coalition انجام گرفته، درآمدهای حاصل از فعالیت‌های FICC 12 بانک بزرگ جهان سال گذشته 69 میلیارد و 900 میلیون دلار بوده که این رقم نسبت به درآمد 109 میلیارد و 100 میلیون دلاری آنها در 5 سال پیش، بسیار کمتر است.

    شرکت Coalition، در این بررسی بانک آو آمریکا مریل لینچ، بارکلیز، بی‌ان‌پی پاریباس، سیتی‌گروپ، کردیت سوئیس، دویچه بانک، گلدمن‌ساکس، اچ‌اس‌بی‌سی، جی‌پی مورگان، مورگان استنلی، سوسیته‌جنرال، و یو بی اس را مورد ارزیابی و مطالعه قرار داده است.

    نتایج ضعیف مبادلات تجاری و فعالیت‌های محدود مشتریان در سه نیمه دوم سال 2015 به تنهایی منجر به افت سه درصدی درآمدهای آنها نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

    در بخش مبادلات مواد خام، درآمد این بانک‌ها 18 درصد افت کرده که بخش بیشتر آن به دنبال کاهش و رکود در معاملات بازار فلزات رخ داده است.

    همچنین، درآمدهای بانک‌ها از راه مبادلات مواد اولیه خام و فروش اوراق مشتقه به سرمایه‌داران و سایر فعالیت‌ها در این بخش از 5 میلیارد و 600 میلیون دلار در سال 2015، به 4 میلیارد و 600 میلیون دلار در سال 2015 افت کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو