عصر خودرو

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفتگو با «عصربازار»؛

تاثیر اتفاقات سیاسی در بورس

عصر بازار- اتفاقات سیاسی پیش رو در روند بازار تاثیرگذار خواهد بود از همین رو روند اقتصاد و معاملات بورس در بلند مدت همراه با چشم اندازی مثبت ارزیابی می شود.

تاثیر اتفاقات سیاسی در بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، سعید خدایی کارشناس ارشد بازار سرمایه در خصوص نوسان بورس طی روز های اخیر که منجر به نگرانی سهامداران از روند معاملاتی شده است، اظهار داشت: نوسان ذات بازار سرمایه است و نمی توان متصور بود که بازار همیشه در شیب صعود و یا نزول قرار گیرد در عین حال شاخص هم به عنوان دماسنج بازار سهام پس از رشد نیاز به استراحت دارد.

    وی خاطر نشان کرد:  رشد صنعت در کنار افزایش قیمت سهام در نهایت منجر به ذخیره سود و فروش در روند معاملاتی سرمایه گذاران می شود از همین رو با جابجایی صنایع، تقاضا برای فروش و عرضه سهم  زیاد و باعث افت بازار و ریزش شاخص می شود.
    این تحلیلگر بازار سرمایه بیان کرد: با توجه به این که حجم معاملات بالا است، شاهد تشکیل صف های فروش و جمع شدن آن هستیم چراکه نقدینگی در روند معاملات جریان دارد و در نتیجه تقاضا برای خرید سهام در بازار وجود خواهد داشت.
    وی افزود: تا زمانی که این حجم از معاملات در کنار نقدشوندگی فوق العاده زیاد در بازار باشد سهامداران نباید از بابت ریزش های ناگهانی نگران شوند و به این شکل نخواهد بود که صف های فروش سنگین تشکیل شود و عده ای هم در نتیجه این امر نتوانند از بازار خارج شوند.
    سعید خدایی تصریح کرد: جابجایی صنایع در حقیقت جابجایی نقدینگی از صنعتی به صنعت دیگر می باشد و در بعضی از روز ها برخی از نماد ها منفی و دیگر نماد ها مثبت می شوند و این اتفاق به معنی خروج نقدینگی از بورس نیست.
    کارشناس ارشد بازار سرمایه ابراز داشت: جو عمومی بازار و خوشبینی به آینده در کنار دید مثبت دولت مردان ، نوید روزهای خوب را در بازار سهام می دهد.
    وی گفت: اتفاقات سیاسی پیش رو در روند بازار تاثیرگذار خواهد بود از همین رو روند اقتصاد و معاملات بورس در بلند مدت همراه با چشم اندازی مثبت ارزیابی می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها