عصر خودرو

یک مقام آمریکایی:

نسبت به موفقیت طرح فریز نفتی شک دارم

عصر بازار- یک مقام ارشد انرژی آمریکا گفت به موفقیت پیشنهاد تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک برای فریز تولید نفت در بازار مواجه با مازاد عرضه و افزایش قیمت ها شک دارد.

نسبت به موفقیت طرح فریز نفتی شک دارم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری « عصر بازار » به  نقل از رویترز، یک مقام ارشد انرژی آمریکا گفت، وی به موفقیت پیشنهاد تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک برای فریز تولید نفت در بازار مواجه با مازاد عرضه و افزایش قیمت ها شک دارد.
    قیمت نفت در طی 20 ماه گذشته 70 درصد کاهش یافته که عمدتا ناشی از تولید بالای اوپک و سایر تولید کنندگان و عمدتا آمریکا و روسیه بوده است.
    روسیه، عربستان، قطر و ونزوئلا در تلاش برای تثبیت قیمت ها توافق کرده اند که اگر تولید کنندگان دیگر هم همراهی کنند، تولید خود را افزایش ندهند.
    آموس هاچستین، مسئول ویژه امور بین المللی انرژی در وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «من خیلی به این توافق تردید دارم... پایبند ماندن کشورها به سطح تولیدی که در نزدیکی بالاترین رقم ها قرار دارد وضعیت بازار مواجه با مازاد عرضه را تغییر نمی دهد.»
    حجم تولید نفت روسیه و اوپک در ماه گذشته میلادی در نزدیکی بالاترین رقم ها قرار داشت و روسیه (10.88 میلیون بشکه) بار دیگر رکورد بالاترین رقم تولید بعد از فروپاشی اتحاد شوروی را شکست.
    روسیه معتقد است اگر طرح فریز تولید نفت اجرایی شود، مازاد عرضه روزانه حدود 1.8 میلیون بشکه در بازار می تواند نصف شود.
    اما تجار نسبت به موفقیت این طرح تردید دارند و معتقدند حتی در این صورت، باز هم روزانه یک میلیون بشکه مازاد عرضه در بازار وجود خواهد داشت و ایران هم تمایلی به محدود کردن تولید خود ندارد و قصد دارد سهم از دست رفته خود از بازار را پس بگیرد.
    هاچستین گفت: «همچنین من خیلی تردید دارم  که اکنون که تحریم ها برداشته شده، این کشور به صادرات پایین در سطح دوران تحریم ها متعهد شود.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها