عصر خودرو

رشد ۵ درصدی قیمت سنگ‌آهن در دالیان

ادامه روند صعودی سنگ‌آهن و فولاد جهانی

عصر بازار- در پی رسیدن قیمت فولاد شانگهای به بالاترین سطح خود از ماه سپتامبر ۲۰۱۵، قیمت سنگ‌آهن دالیان در معاملات آتی روز دوشنبه با رشد ۵ درصدی مواجه شد. هر دو کالا به روند صعودی هفته‌ گذشته خود ادامه داده‌اند.

ادامه روند صعودی سنگ‌آهن و فولاد جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی سنگاپور باز هم افزایش یافت تا با نزدیک شدن به سطح 50 دلار برای هر تن به بالاترین قیمت 10 ماه اخیر خود برسد.

    هلن لائو، تحلیلگر آرگونات در یادداشتی اعلام کرد: «موجودی پایین فولاد، اوج‌گیری مجدد تقاضای فصلی پس از سال جدید چین و افزایش نرخ مصرف در کوره‌ها موجب شده تا قیمت‌های فولاد و سنگ‌آهن مجددا افزایش پیدا کنند.»

    لائو اعلام کرد که از زمانی که کارخانه‌های فولاد از سنگ‌آهن ارزان قیمت خریداری شده در ماه قبل استفاده می‌کنند، حاشیه سود فولاد در میان تولیدکنندگان چینی بهبود یافته است.

    هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه می در بورس آتی شانگهای با رشدی 4.7 درصدی 365 یوآن (56دلار) معامله شد. در بورس سنگاپور نیز، قیمت سنگ‌آهن ماه مارس با رشدی 3.9 درصدی به 48 دلار برای هر تن رسید. هر تن میلگرد ساختمانی برای تحویل در ماه می در بورس آتی شانگهای با 3 درصد افزایش قیمت یکهزار و 938 یوآن معامله شد.

    به طور معمول،‌ فعالیت‌های ساخت‌وساز بعد از سال جدید چین اندکی افزایش می‌یابد و معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که تقاضا برای ساخت‌وساز محصولات فولادی در ماه آینده باز هم افزایش پیدا کند.

    با این حال تحلیلگران معتقند که عرضه مازاد ممکن است به تدریح بر میزان تقاضا غلبه کند. لائو اعلام کرد: «ما معتقدیم که با توجه به عرضه مازاد، این اوج‌گیری قیمت فولاد و سنگ‌آهن کوتاه مدت خواهد بود.»

    بر اساس آمار TSI، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با رشدی 1.1 درصدی در روز جمعه 47 دلار قیمت داشت که بیشترین قیمت آن از 16 نوامبر بوده است. شاخص قیمتی سنگ‌آهن در هفته گذشته رشدی 9 درصدی را تجربه کرده که بیشترین رشد هفتگی این کالا از اواخر ماه آوریل بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها