عصر خودرو

روز گذشته در معاملات آتی بورس کالا؛

سکه شب عید ارزان شد

عصر بازار- با وجود ثبات بهای اونس طلا در بازار جهانی، رشد نرخ دلار در بازار آزاد طی معاملات روز یکشنبه باعث افزایش نرخ سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران شد؛ در این بین قیمت سکه برای تحویل اسفند امسال برخلاف سایر سررسیدها حرکت کرد و کاهش یافت.

سکه شب عید ارزان شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، روند نزولی بهای دلار در بازارهای جهانی موجب کاهش سه سررسید بازار آتی سکه طی روز گذشته شد و سر رسید اسفند با بی اعتنایی به روند نزولی متغیرهای تاثیر گذار رشد اندکی را تجربه کرد، به طوری که معاملات سکه برای تحویل اسفند امسال 992 هزار تومان معامله شد که افزایش 0/04 درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با قیمت یک میلیون و 12 هزار تومان به فروش رسید و رشد 0/16 درصدی را به ثبت رساند.

    سکه تحویل تیر 95 نیز با قیمت یک میلیون و 38 هزار تومان معامله و افزایش 0/13 درصدی روبه رو شد. همچنین سکه‌ تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و 66هزار تومان معامله شد و رشد0/12 درصدی را در این روز به ثبت رساند.

    شایان ذکر است، معاملات آتی سکه روز یکشنبه با انعقاد 7 هزار و 118 قرارداد به ارزش بیش از 753 میلیارد و 626میلیون ریال رسید.

    در بازار نقدی نیز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات دیروز در بهای989 هزار و 500تومان معامله شد که نسبت به روز شنبه 4هزار تومان افزایش یافته است.

    بر اساس این گزارش، هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب 498، 267 و 186 هزار تومان معامله شده، نرخ نیم سکه یک هزار تومان رشد کرده، اما ربع سکه و سکه گرمی ثابت مانده است.

    در همین حال در بازار ارز هر دلار آمریکا با رشد 11تومانی  3471 تومان عرضه شد.

    و اما در بازارهای جهانی بسیاری از تحلیلگران عنوان کردند طلا موفق شده است سطح 1200 دلار را حفظ کند که نشانه مثبتی برای امکان صعود قیمت این فلز ارزشمند به سطح بالاتر به شمار می‌رود.

    بر این اساس هر اونس طلا روز جمعه در سطح 1227 دلار به معاملات هفته پایان داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو