عصر خودرو

احتمال لغو سرمایه‌گذاری جنرال موتورز در برزیل

عصر بازار- رییس جنرال موتورز در مصاحبه ای اعلام کرد اگر وضعیت اقتصادی و سیاسی برزیل بهبود پیدا نکند، این شرکت طرح‌هایش برای سرمایه‌گذاری جدید در این کشور را مورد تجدید‌نظر قرار خواهد داد.

احتمال لغو سرمایه‌گذاری جنرال موتورز در برزیل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، برزیل تا این اواخر یکی از پنج بازار بزرگ خودرو در جهان بود، اما در حال حاضر گرفتار بدترین رکود یک ربع قرن اخیر شده و اعتماد تجاری به دلیل تردید‌های سیاسی دچار لطمه شده است.

    دان امان، رییس جنرال موتورز در مصاحبه با روزنامه "استادو دو سنت پائولو" اظهار کرد: امیدوارم شاهد پیشرفت‌های اقتصادی و سیاسی در عرض شش تا 12 ماه آینده باشیم که به ما اجازه خواهد داد به طرحهای سرمایه‌گذاری‌مان پایبند بمانیم در غیر اینصورت جنرال موتورز طرح‌هایش را مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد داد.

    جنرال موتورز سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2019 به میزان 1.62 میلیارد دلار در محصولات و فناوری جدید در برزیل سرمایه‌گذاری کند، اما رکود به بخش خودرو لطمه شدیدی وارد کرده است. طبق اعلام انجمن خودروسازان ملی برزیل، تولید خودروهای سواری و باری در ماه ژانویه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29.3 درصد کاهش یافت که بزرگ‌ترین کاهش ماهانه از سال 2003 بود. همچنین میزان فروش 38.8 درصد کاهش یافت که بزرگ‌ترین کاهش ماهانه در 9 سال گذشته بود.

    با وجود رکود اقتصادی شدید، برزیل همچنان پایگاه بزرگ فعالیت‌های شرکت‌هایی مانند فیات کرایسلر، فولکس واگن، فور موتور و جنرال موتورز باقی مانده است.

    بری اینگل، رییس منطقه آمریکای جنوبی جنرال موتورز در همین مصاحبه اظهار کرد: برزیل به تغییرات در سیاست مالی و اصلاحات نظام مالیاتی، نیروی کار و قوانین رگولاتوری نیاز دارد، زیرا این کشور بسیار غیر رقابتی است.

    یک سوم از حدود 130 هزار نیروی کار حاضر در صنعت خودروی برزیل به مرخصی اجباری رفتند، زیرا خودروسازان در تلاش هستند بدون تن دادن به اخراج‌های پرهزینه به کاهش ظرفیت بپردازند.

    رییس جنرال موتورز در این مصاحبه اظهار کرد: هنوز زود است که بگوییم آیا این شرکت یکی از پنج کارخانه خود در برزیل را تعطیل خواهد کرد. جنرال موتورز همچنان برزیل را بازاری با پتانسیل بزرگ در بلندمدت می‌بیند، اما تغییر بزرگی نیاز دارد تا به این پتانسیل برسد.

    براساس گزارش رویترز، دو کارخانه این شرکت در برزیل برای سه کارخانه دیگر قطعات خودرو تولید می‌کند.

    رییس جنرال موتورز پیشنهاد کرد برزیل مثال آرژانتین را دنبال کند که در آن انتخابات جدید سیاست‌های دوستدار فعالیت‌های تجاری را به همراه آورد که باعث احیا اعتماد سرمایه‌گذاران شد.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها