عصر خودرو

دور جدید همکاری در بازار کار

گسترش مناسبات تهران-بیشکک

عصر بازار- در دیار وزیر کار کشورمان با همتای قرقیزستانی، بر گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های روابط کار، مهارت‌آموزی و تامین اجتماعی تاکید شد.

گسترش مناسبات تهران-بیشکک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، علی ربیعی در دیدار با همتای قرقیزستانی خود، دیدار وی از جمهوری اسلامی ایران را نقطه عطفی در گسترش همکاری های دو کشور دانست و بر سرمایه گذاری های مشترک ایران و قرقیزستان در زمینه ساخت و ساز، معادن، درمان و دارو تاکید کرد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان فصل‌های مشترک بین دو کشور در زمینه دین و فرهنگ گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا با کشور قرقیزستان همکاری‌ها را گسترش دهد. وی، سفر رئیس جمهوری قرقیزستان در شهریورماه سال جاری و امضای 8 سند همکاری مشترک را نقطه عطفی در روابط دو کشور برشمرد.

    ربیعی افزود: جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان همواره روابط خوبی با یکدیگر داشته اند و انتقال تجربیات بین دو کشور در زمینه های حمایت های اجتماعی این همکارها را بیشتر تقویت می کند. همچنین در این نشست در خصوص توانمندی ها و تجربیات دو کشور در زمینه روابط کار، مهارت آموزی و تامین اجتماعی و امکان تبادل تجربیات گفتگو شد.

    وی گفت: ایران در زمینه روابط کار، ایمنی و بهداشت کار و تامین اجتماعی و نیز آموزش های فنی و حرفه ای تجارب ارزشمندی دارد که آمادگی دارد این تجربیات را در اختیار طرف قرقیزی قرار دهد. وزیر کار در این نشست آمادگی شرکت های ایرانی وابسته به صندوق های بیمه ای در زمینه ساخت و ساز، معادن، درمان و دارو و سرمایه گذاری های مشترک در قرقیزستان را اعلام کرد و قرار شد در ملاقات های دو جانبه هیئت های کارشناسی این موارد را بررسی و اقدام نمایند.

    همچنین «خدای برگن بازاربایوف» وزیر کار و توسعه اجتماعی قرقیزستان در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار خود از جمهوری اسلامی ایران و گفتگو با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ما برای رابطه با جمهوری اسلامی ایران نقش و اهمیت زیادی قائل هستیم و قرقیزستان علاقه دارد تا علاوه بر گسترش روابط سیاسی همکاری ها در زمینه های اقتصادی و اجتماعی نیز گسترش یابد.

    وزیر توسعه اجتماعی قرقیزستان توانایی های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف از جمله توسعه خدمات پایه سلامت و توانبخشی معلولین را بسیار ارزشمند برشمرد و خواهان انتقال تجربیات در زمینه های اشاره شده را داشت.

    وی، امکان سرمایه گذاری های مشترک و نیز تشکیل سمینارها و کارگاه های آموزشی را از جمله حوزه های مورد علاقه برای همکاری برشمرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو