عصر خودرو

بورس فردا، یکشنبه چه می‌شود؟

عصر بازار- یک تحلیگر بورسی گفت: اگر فردا شاهد اختلالی در سامانه معاملاتی نباشیم بازار پس از فشاری ابتدایی که شاید نیم ساعت و حداکثر یک ساعت به طول بینجامد، مجددا رو به سبز شدن خواهد رفت.

بورس فردا، یکشنبه چه می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بازار سرمایه امروز با رشد متعادلی همراه شد و پس از ثبت رشد  8464 واحدی در محدوده یک میلیون و 621 هزار واحد متوقف شد.

    درحالی که اکثر کارشناسان روند متعادل همراه با صعود را برای بازار این هفته پیش‌بینی کرده‌اند، محمد خبری‌زاد تحلیلگر بازار سرمایه عنوان کرد: معاملات فردا به سیستمی که امروز کل بازار را اذیت کرد، بستگی دارد. امیدوارم مسئولان سازمان بورس، برای مشکل سیستم معاملاتی تدبیری بیندیشند و فشارهای روی هسته و سامانه معاملات را تقسیم کنند تا اتفاقی که امروز در بازار شاهد آن بودیم دیگر تکرار نشود.

    وی با اشاره به ریسک‌های سیاسی و اقتصادی موجود در بازار گفت: جدای از این ریسک‌ها، ریسک هسته معاملات بزرگترین ریسکی است که داریم. اگر فردا هسته معاملات دچار مشکلی نباشد و سیستم‌های معاملاتی به راحتی بتوانند خرید و فروش انجام بدهند، بعد از فشار عرضه‌ای که در ابتدای بازار خواهیم داشت، هر چه از زمان معاملات بازار بگذرد وضع بازار بهبود پیدا کرده و رو به سبز شدن می‌رود.

    وی مهم‌ترین اتفاقات امروز را افزایش نرخ دلار به حوالی 20 هزار تومان و افزایش بهای سکه به 10 میلیون تومان برشمرد و گفت: همه این‌ها نشان می‌دهد که تبدیل کردن سهم به ریال کار درستی نیست. به همین دلیل اگر فردا شاهد اختلالی در سامانه معاملاتی نباشیم بازار پس از فشاری ابتدایی که شاید نیم ساعت و حداکثر یک ساعت به طول بینجامد، مجددا رو به سبز شدن خواهد رفت.

    این کارشناس سرمایه با ابراز نگرانی از سیستم معاملاتی گفت: اگر فردا وضع سیستم معاملاتی مثل امروز باشد، بازار فردا سخت خواهد بود چرا که اعتماد به بازار از بین می‌رود. افراد نمی‌دانند به چه قیمتی سهم را خریده و در چه زمانی می‌توانند آن را بفروشند.

    برچسب ها