عصر خودرو

نوسان در بازارهای عربی، عربتک اعلام ضرر کرد

عصر بازار- شاخص ها در بورس دوبی کاهش چند روز گذشته خود را جبران کردند و در آخرین لحظات معاملاتی روند افزایشی را در پیش گرفتند در حالی که قیمت سهام عربتک با بیشترین میزان افزایش نسبت به چهار هفته اخیر رو به رو شد.

نوسان در بازارهای عربی، عربتک اعلام ضرر کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، فرضیات سرمایه گذاران نسبت به بهبود اوضاع ساخت و ساز موجب رشد قیمت سهام شرکت عربتک شد.

    بر اساس این گزارش، رشد قیمت سهام این شرکت انبوه ساز به 8.3 درصد رسید در حالی که تعداد سهام معامله شده 97 میلیون سهم ثبت شد.

    شاخص ها در دیگر بازارهای عربی با نوسان رو به رو شدند و بورس قطر با افت 0.6 درصدی و بورس کویت هم با کاهش 0.2 درصدی معاملات را خاتمه دادند.

    عربتک، به عنوان بزرگترین شرکت انبوه ساز و سهامی عام در امارات متحده عربی، با اعلام آخرین گزارش عملکرد خود از ضرر 2.3 میلیارد درهم(640 میلیون دلار) خود برای سال 2015 میلادی پرده برداری کرد. عملکرد این شرکت در مقایسه با سوددهی 214.6 میلیون درهمی سال گذشته، نشان از کاهش رونق بخش املاک و مستغلات در این کشور دارد .

    نبیل فرهات، یکی از مدیران شرکت کارگزاری الفجر، در این خصوص اعلام داشت: سرمایه گذاران نسبت به آینده شرکت عربتک بسیار خوش بین هستند و فرض را بر این گذاشته اند که این شرکت نهایت ضرر خود را اعلام کرده و از این پس به سوددهی خواهد رسید . تیم مدیریتی جدید این شرکت یک امید تازه را برای سهامداران ایجاد کرده و به نظر می رسد سهامداران حقیقی نسبت به پروژه های جدید این شرکت امیدوار هستند.

    در بازار سعودی، شاخص تداول در محدوده نوسانی به سر برد و با رشد 0.2 درصدی مواجه شد در حالی که بانک الراجحی بیشترین میزان افزایش را در این شاخص از آن خود کرد و با رشد 0.9 درصدی معاملات را خاتمه داد.

    در ادامه، بورس عمان و بحرین با رشد 0.1 درصدی شاخص اصلی همراه شدند و در بورس مصر، شاخص اصلی رشد 1.1 درصدی را به ثبت رساند .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها