عصر خودرو

مدیرعامل فرابورس ایران مطرح کرد:

پیشنهاد کاهش دامنه مجاز نوسان و استفاده از حجم مبنا در اوراق تسهیلات مسکن

عصر بازار- مدیرعامل فرابورس با اشاره به نوسانات غیرمتعارف قیمت اوراق تسهیلات مسکن در ماه‌های اخیر، ایجاد تغییراتی در قوانین معاملاتی این بازار را ضروری دانست و گفت: به منظور حفظ قیمت‌های تعادلی در اوراق گواهی حق تقدم‌ استفاده از تسهیلات مسکن، موضوعاتی همچون کاهش دامنه نوسان، استفاده از حجم مبنا، تغییر در نحوه انجام معاملات و حضور بازارگردان برای این اوراق را مطرح کرده‌ایم.

پیشنهاد کاهش دامنه مجاز نوسان و استفاده از حجم مبنا در اوراق تسهیلات مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، امیر هامونی با تاکید بر اینکه اوراق تسهیلات مسکن صرفا ابزاری‌ برای کمک به تامین مالی افراد برای خرید مسکن است و ورود سفته‌بازان به بازار این اوراق مورد رصد و پیگیری‌های فرابورس قرار دارد، اظهار کرد: با هدف کنترل هیجانات و ایجاد تعادل قیمت پایانی در نمادهای اوراق تسهیلات مسکن، دو موضوع کاهش دامنه مجاز نوسان قیمت و استفاده از حجم مبنا در این نمادها از پیشنهادهای مورد بررسی است.

    هامونی، بهبود روند معاملات و کشف قیمت بهتر اوراق تسهیلات مسکن را از اهداف اصلاح قواعد معاملاتی این اوراق دانست و افزود: به منظور تغییر در نحوه انجام معاملات این نمادها پیشنهاد شده که در آغاز بازار یک حراج ناپیوسته انجام شود و تا پایان روز، مابقی معاملات به صورت حراج پیوسته صرفا بر اساس قیمت کشف‌شده در حراج ناپیوسته ادامه یابد.

    به گفته مدیرعامل فرابورس ایران همچنین حضور بازارگردان با منابع مالی لازم و کافی برای بازارگردانی در نمادهای مختلف اوراق تسهیلات مسکن، می‌تواند در کنترل هیجانات موثر باشد و به کشف قیمت مناسب‌تر در این اوراق کمک کند.

    او در پایان تاکید کرد: پیشنهادهایی که برای مدیریت بهتر و تعادل قیمت‌های اوراق تسهیلات مسکن ارائه‌شده، در دست بررسی است که پس از نهایی‌شدن یک یا چند مورد از آن‌ها، اقدامات لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.

    برچسب ها