عصر خودرو

رییس سازمان توسعه تجارت خبر داد:

۳۱ تیرماه آخرین فرصت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان

عصر بازار- رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: آخرین فرصت داده شده از سوی بانک مرکزی برای ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان، پایان تیرماه در نظر گرفته شده است.

۳۱ تیرماه آخرین فرصت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «حمید زادبوم» امروز (دوشنبه) در نشست خبری در محل سازمان توسعه تجارت افزود: فروش به نیما، واردات در مقابل صادرات یا واگذاری امتیاز واردات به دیگری و فروش ارز برپایه نرخ سنا، سه روشی به شمار می‌رود که برای ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان در نظر گرفته شده است.

    وی ابراز امیدواری کرد صادرکنندگان به عنوان رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی، در راستای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات و کمک به اقتصاد کشور کمک کنند.

    به گفته این مقام مسوول، از ابتدای تیرماه تاکنون حدود دو هزار و 500 کارت بازرگانی که به تعهد ارزی خود عمل نکرده بودند، تعلیق شدند.

    زادبوم خاطرنشان کرد: اقتصاد ایران در سال گذشته با وجود شرایط سخت تحریم‌ها، آمار تجارت خارجی 85 میلیارد دلاری را تجربه کرد و نشان داد بن‌بستی برای کشورمان وجود ندارد.
    وی گفت: اقتصاد ایران علاوه بر تحریم‌ها، با ناملایماتی مواجه بوده که حتی یکی از آنها برای زمین زدن هر یک از اقتصادهای جهانی کافی است.

    برچسب ها