عصر خودرو

۳۹۸ میلیون اوراق بهادار در فرابورس معامله شد

عصر بازار- در پایان معاملات روز جاری، معامله‌گران نزدیک به ۳۹۸ میلیون اوراق بهادار در بازارهای فرابورس داد و ستد کردند.

۳۹۸ میلیون اوراق بهادار در فرابورس معامله شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، معاملات دوم اسفند‌ماه 1394 بازار فرابورس با خرید و فروش 397 میلیون و 30 هزار ورقه بهادار در 29 هزار و 564 نوبت به ارزش یک هزار و 619 میلیارد و 450 میلیون ریال به اتمام رسید.
    آیفکس هم با وجود افت 7 واحدی در ابتدای روز مجدداً بالا رفت و با افزایش نامحسوس نسبت به روز قبل در رقم 818.66 واحد بسته شد.بیشترین تاثیر را در این وضعیت نماد شرکت‌های فولاد هرمزگان و پالایش نفت تهران داشتند.
    ذوب آهن اصفهان با داد و ستد 38 میلیون و 310 هزار سهم به میزان 130 میلیارد و 230 میلیون ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار سهام را به نام خود ثبت کرد.
    این گزارش حاکی است، سهام بیمه نوین در کنار کیمیای زنجان و بیمه اتکایی ایرانیان بیشترین افزایش قیمت را داشتند و در سوی دیگر بازار، سهام شرکت‌های فن آوا، روان فن‌آور و بیمه سامان با بیشترین افت قیمت روبرو شد.
    در بازار اول 71 میلیون و 100 هزار ورقه بهادار به ارزش 149 میلیارد و 370 میلیون ریال داد و ستد شد و بیشترین حجم و ارزش معاملات در نماد بیمه اتکایی ایرانیان رخ داد.
    در بازار دوم نیز 192 میلیون و 950 هزار اوراق بهادار به ارزش 536 میلیارد و 230 میلیون ریال خرید و فروش شد و ذوب آهن اصفهان رکورددار حجم و ارزش معاملات در این بازار بود.
    طبق این گزارش، بیشترین حجم معاملات ETF به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش 4 میلیون و 230 هزار سهم اختصاص یافت.
    همچنین، بیشترین حجم معاملات در بازار اوراق با درآمد ثابت هم متعلق به داد و ستد 240 هزار ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا52" بود و در مجموع 443 میلیارد ریال داد و ستد در بازار اسناد خزانه اسلامی در روز جاری ثبت شد.
    طی روز یکشنبه تمامی نمادهای اوراق تسهیلات مسکن کاهش قیمت را تجربه کردند و هر برگه از این اوراق در محدوده 850 تا 900 هزار ریال معامله شد.بیشترین افت قیمت هم به میزان 3.3 درصد در نماد خرداد 94 رخ داد
    گفتنی است، امروز نماد معاملاتی شرکت‌‌های پتروشیمی زاگرس، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، توکا رنگ فولاد سپاهان، پتروشیمی مارون و افرا نت پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی بازگشایی شد. همچنین با توجه به اتمام پذیره‌نویسی حق تقدم استفاده نشده شرکت‌های بیمه سرمد و پاسارگاد، نماد این دو شرکت متوقف شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها