عصر خودرو

بازار سهام پای ترمز خودرویی‌ها

عقب‌گرد ۳۲۵ واحدی نماگرهای بورس تهران

عصر بازار- بازار سهام امروز تحت تاثیر معاملاتی بلوکی سهام در گروه خودروسازان (معامله سایپا) شاهد عرضه‌ سنگین سهام در این گروه پیش‌رو بود، شاخص بورس نیز ۳۲۵ واحد کاهش یافت.

عقب‌گرد ۳۲۵ واحدی نماگرهای بورس تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 2 اسفندماه 94 با کاهش 325 واحدی به رقم 77 هزار و 234 واحد رسید.

    شاخص کل هم‌وزن نیز با 130 واحد رشد عدد 12 هزار و 752 واحد را تجربه کرد.

    شاخص سهام آزاد شناور اما با افت 735 واحدی به عدد 86 هزار و 609 واحد دست یافت.

    شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 300 واحدی به رقم 53 هزار و 599 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 284 واحد رشد عدد 171 هزار و 602 واحد را تجربه کرد.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس بدون تاثیر چندانی عدد 818 را به نمایش گذاشت.

    براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت بانک صادرات با 69 واحد، بانک پاسارگاد با 68 واحد و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 61 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به جای گذاشتند.

    در مقاب، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت همراه اول با 101 واحد،پالایش نفت اصفهان با 53 واحد و مخابرات ایران با 47 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه نماگر به دوش کشیدند.

    بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 519 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 2 میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 121 هزار و 402 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی دکتر عبیدی، تجارت الکترونیک پارسیان، دوده صنعتی پارس، کمک فنر ایندامین سایپا، شهد ایران، لیزینگ ایرانیان، فنرسازی زر، کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی، حق تقدم سهام ایران خودرو، نبرد لوله اهواز، پتروشیمی زاگرس، توکا رنگ فولاد سپاهان، پتروشیمی مارون، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، افرا نت، بیمه حافظ از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران متوقف شد.

    بازار سهام امروز شاهد واگذاری بلوک 6 درصدی سهام شرکت سایپا از سوی سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا به قیمت هر سهم 350 تومان در راستای تسویه مطالبات به سرمایه‌گذتری سایپا بود. همزمان با این عرضه بلوک 1.1 درصدی سهام سایپا از پرتفوی سرمایه‌گذاری ملی ایران که به طور یکجا و نقد و مبلغ 20 تومان کمتر از قیمت سهم عرضه شده از سوی «ورنا» روی میز فروش بورس گذاشته شد همانطور که انتظار می‌رفت، بدون مشتری ماند.

    برخی تحلیل‌گران عنوان می‌کنند با توجه به عدم وجود مشتری برای این دارایی انتظار برای رشد قیمت سهام سایپا در بازار چندان پر رنگ‌ نیست.

    بر اساس این گزارش، امروز همزمان با تحت تاثیر قرار گرفتن معاملات بازار سهام از معاملات خودرویی‌ها در اغلب نمادهای معاملاتی عرضه پر حجم سهام به چشم می‌خورد.

    در گروه بانک‌ها امروز نیز در تمامی نمادهای معاملاتی این گروه بازار شاهد عرضه‌های تدریجی سهام و تعدیل‌های منفی بود.

    در نماد مخابراتی‌ها اما امروز همراه اول با توجه به اعلام گزارش بودجه عملکردی در سال آینده و تحقق پیش‌بینی‌ها در چند هفته باقیمانده تا پایان امسال شاهد رشد تقاضا بود.

    در گروه تجهیزاتی‌ها نیز امروز خبرهایی حاکی از امضای قرارداد ایران ترانسفو با زیمنس آلمان شنیده شد که گویا سهامدار عمده بنا دارد این موضوع را در فواصل زمانی مختلف به بازار اعلام کند.

    بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام بازاری عرضه کننده و نوسان‌گیر بود که نیم نگاهی به برخی تک سهم‌ها و گروه‌های رشد نکرده از جمله گروه ساختمانی‌ها و برخی شرکت‌های گروه زمین، غذایی، دارویی و برقی داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها