عصر خودرو

برنامه ریزی و تلاش برای تامین به موقع کالا‌های اساسی

عصر بازار - رییس کل بانک مرکزی گفت: برنامه ریزی و تلاش برای تامین به موقع و کافی کالا‌های اساسی مورد نیاز را وظیفه ملی خود در بانک مرکزی می‌دانیم.

برنامه ریزی و تلاش برای تامین به موقع کالا‌های اساسی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در صفحه شخصی خود نوشت: آخرین آمار نقدینگی، علیرغم تکالیف قانونی تنخواه و هزینه‌های کرونا در ابتدای سال، حاکی از رشد 6.2 درصدی نقدینگی تا 15 خرداد می‌باشد. با توجه به اقدامات در دست اجرا پیش بینی می‌شود رشد نقدینگی امسال به مراتب کمتر از رشد سال قبل بشود. صاحبنظران اقتصادی می‌دانند که در چارچوب جدید سیاست پولی بانک مرکزی کانال انتقال سیاست‌ها دالان نرخ سود است و هیات عامل بانک مرکزی سیاست تنظیم نرخ‌ها در دالان را به سمت تورم هدف انجام می‌دهد.

    پیش بینی رشد اقتصادی منفی 6 درصد توسط صندوق بین المللی پول برای سال 99 ایران، در بدبینانه‌ترین سناریو‌های پیش بینی بانک مرکزی نیز وجود ندارد و صندوق همان اشتباه محاسباتی را که برای رشد سال گذشته مرتکب شده بود، تکرار کرده است و اگر اشتباه پیش بینی سال قبل را اصلاح می‌کرد، به عدد متفاوت‌تری از آنچه اعلام کرده است دست می‌یافت. در ضمن، به نظرم این پیش بینی با فرض ادامه قرنطینه بوده که چنین چیزی، اساسا برای ما در حال حاضر موضوعیت ندارد.

    استفاده از منابع بانک مرکزی در عراق برای خرید کالا‌های اساسی در چارچوب روابط دوستانه دو کشور و با تصمیم و نظر ایران انجام می‌گیرد و تنها بخشی از گشایش‌هایی است که به تدریج اتفاق خواهد افتاد. برنامه ریزی و تلاش برای تامین به موقع و کافی کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم عزیز را وظیفه ملی خود در بانک مرکزی می‌دانیم.

    برچسب ها