عصر خودرو

پیشنهاد مشارکت به ایران در توسعه سه بندر عمان

عصر بازار- در دیدار وزیر راه و شهرسازی با وزیر امور خارجه عمان به واگذاری زمین در مسقط برای فعالیت‌ لجستیکی شرکت‌های ایرانی و پیشنهاد مشارکت به ایران در توسعه سه بندر عمان مذاکره شد.

پیشنهاد مشارکت به ایران در توسعه سه بندر عمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، «یوسف بن علوی» در دیدار با وزیر راه و شهرسازی، گفت: ما آمادگی سرمایه‌گذاری در ایران را داریم و در گفتگوی مفصلی که با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران داشتیم، دیدگاه‌های دو کشور در زمینه توسعه راهبردی روابط تجاری و سرمایه‌گذاری براساس منافع مشترک را بررسی کردیم.

    وزیر امور خارجه عمان با بیان اینکه در چارچوب احترام و پاسخ به محبت برادران ایرانی خود برنامه‌هایی برای دیدار با مقامات ارشد تهران داشتم، اظهار کرد: در سفرم با رئیس جمهور٬ وزیر امور خارجه و وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ملاقات کردم و از دیدار با وزیر راه و شهرسازی نیز خشنودم.

    وی اظهار امیدواری کرد: به زودی برنامه‌های همکاری مشترک تجاری و اقتصادی ایران و عمان عملیاتی خواهد شد و از آنجا که هیچ تجارتی بدون ایجاد راه اجرایی نمی‌شود، به وزارت راه و شهرسازی آمده‌ام تا گفتگو کنم.

    یوسف بن علوی با اشاره به تاسیس کریدور عمان - ایران - ترکمنستان و قزاقستان ادامه داد: اجرای این کریدور نیاز به برخی اصلاحات فنی دارد؛ باید کارشناسان کشورهای عضو درباره ترانزیت و گمرکات با یکدیگر گفتگو و اجلاس نهایی را با حضور وزرای مربوط برگزار کنند.

    وزیر امور خارجه عمان با بیان اینکه به موضوع اتصال کشورهای آسیای میانه به آب‌های آزاد اهمیت می‌دهم، افزود: عمان از روسیه کالاهای زیادی دریافت می‌کند و این کریدور برای ما بسیار با ارزش است.

    وی با بیان اینکه ایجاد این کریدور فواید زیادی برای استفاده کشورهای اسلامی از بنادر ایران و عمان خواهد داشت، ابراز امیدواری کرد تا به زودی اجلاس کارشناسی و سپس اجلاس وزرا در مسقط برگزار شود.

    این مقام ارشد دولت عمان تاکید کرد: مسقط بر افزایش ارتباط بندر چابهار و بنادر عمان تاکید زیادی دارد؛ به خصوص که ایران در زمینه ساخت ناوگان ریلی، دریایی و توسعه بنادر به پیشرفت‌های تکنولوژیک دست یافته است. هدف ما تسهیل حمل و نقل دریایی و کاهش زمان توقف کشتی‌ها در بنادر دو کشور است.

    در ادامه این جلسه «علی السنیدی» وزیر صنعت و تجارت عمان با اشاره به وجود زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بنادر عمان به عنوان نقطه مقابل بندر چابهار گفت: شرکت‌های سنگاپوری در این زمینه در عمان سرمایه‌گذاری کردند و ما تمایل داریم ایران به عنوان کشور سوم در خصوص توسعه سه بندر عمان با ما شریک شود.

    رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی عمان و ایران به فعالیت گسترده شرکت ملی هواپیمایی عمان اشاره و اظهار کرد: تمایل داریم با توجه به افزایش تعداد پروازهای ایران و اروپا در دوره پسابرجام در زمینه ایجاد خطوط هوایی جدید مشترک با ایرلاین‌های ایرانی در مسیرهای دوربرد، سفرهای منطقه‌‌ای و داخلی همکاری کنیم.

    وزیر صنعت و تجارت عمان خاطرنشان کرد: عمان زمینی در مسقط به مساحت 150 هزار مترمربع به سفارت ایران واگذار کرده تا شرکت‌های ایرانی بتوانند در آنجا فعالیت لجستیکی داشته باشند. شرکت‌های ثبت شده ایرانی نیاز به اخذ مجوز جدید نداشته و می‌توانند به عنوان شعبه خارجی شرکت خود در عمان فعالیت کنند. این زمین نزدیک ایالت برکت در شمال غرب مسقط و 30 کیلومتری فرودگاه این شهر قرار دارد.

    وی ایجاد مرکز خدمات تعمیر و نگهداری هواپیما در بندر صحار عمان را یادآور شد و افزود: ایران می‌تواند در زمینه ساخت این مرکز با عمان همکاری کند تا هواپیماهای ایرلاین‌های همه کشورها از آن استفاده کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها