عصر خودرو

ثبت دو رکورد همزمان:

سنگ آهن و میلگرد بالاترین میزان رشد را داشته‌اند

عصر بازار- سنگ‌آهن جهانی با ثبت رکورد جدیدی در یک سال اخیر، بزرگترین رشد هفتگی خود را از آوریل سال ۲۰۱۵ تجربه کرد؛ در بازار میلگرد شانگهای نیز این محصول با لمس بالاترین قیمت ۵ ماه اخیر خود یک هزار و ۸۹۹ یوآن معامله شد.

سنگ آهن و میلگرد بالاترین میزان رشد را داشته‌اند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، با پایان یافتن تعطیلات یک‌هفته‌ای سال جدید چین، سنگ‌آهن، هفته گذشته را با رشد 6 درصدی در روز دوشنبه شروع کرد.

    دانیل هاینس، تحلیلگر بازار کالا در بانک ANZ اعلام کرد:‌ در حال حاضر بازار فولاد چین در حال بازسازی خود است. ما فشار نسبی را در بازار مشاهده کردیم که اجازه داد تا قیمت فولاد اندکی بالاتر رفته و کارخانه‌های فولاد جای بیشتری برای خرید مقداری سنگ‌آهن داشته باشند.

    بر اساس TSI هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین در روز پنجشنبه رشدی 1.5 درصدی داشت. بر همین اساس قیمت این ماده اولیه فولادسازی در هفته گذشته رشدی 7.6 درصدی را تجربه کرد تا هر تن از آن 46 دلار و 50 سنت معامله شود. این بزرگترین رشد یکه هفته‌ای سنگ‌آهن از آوریل 2015 بوده است.

    TSI  اعلام کرد که پیشنهادهای معامله‌گران منجر به بالارفتن قیمت سنگ آهن در معاملات آتی شده است. قیمت سنگ آهن برای تحویل در ماه می در بورس کالای دالیان نیز هفته خود را با قیمت 353 یوآن (54 دلار) به اتمام رساند که بالاترین سطح آن از 12 اکتبر بوده است.

    در بازار میلگرد شانگهای نیز این محصول فولادی با لمس بالاترین قیمت 5 ماه اخیر خود یک هزار و 899 یوآن معامله شد. براساس اظهارات معامله‌گران و تحلیلگران، فشار در عرضه فولاد در چین و به دنبال آن تعطیلی برخی کارخانه‌ها موجب افزایش قیمت در سال جاری شده است و افزایش تقاضا می‌تواند که بازار را بیش از پیش تقویت کند.

    در حالی که رشد اقتصادی چین در سال گذشته به پایین‌ترین سرعت ربع قرن اخیر رسیده بود، برخی کارخانه‌ها در هفته جاری به دلیل کمبود تقاضا تعطیل شدند. با وجود این، هاینس معتقد است که رشد قیمت ماندگار نخواهد بود و عرضه مازاد موجود در بازار موجب خواهد شد تا در سال جاری سنگ‌آهن در محدود 35 تا 45 دلاری برای هر تن معامله شود.

    شرکت معدنکار واله برزیل،‌ بزرگترین تولیدکننده سنگ‌آهن دنیا، اعلام کرد که تولید سه‌ماهه چهارم این شرکت در سال 2015 معادل 88.4 میلیون تن بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها