عصر خودرو

نقش ایران، عرستان و عراق در افزایش ۷ میلیون بشکه‌ای سقف اوپک

عصر بازار- گزارش بی‌پی از تحولات عرصه جهانی نفت نشان می‌دهد که در سال ۲۰۳۵ ایران، عراق و عربستان سعودی بیشترین نقش را در افزایش ۷ میلیون بشکه ای سقف تولید اوپک خواهند داشت.

نقش ایران، عرستان و عراق در افزایش ۷ میلیون بشکه‌ای سقف اوپک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بی‌پی پیش‌بینی کرده است که در سال 2030 میزان تولید نفت شیل آمریکا به هشت میلیون بشکه در روز افزایش یابد که این میزان تولید حدود 40 درصد کل تولید نفت این کشور را شامل می‌شود.

    این گزارش بر اساس آخرین اطلاعات سال 2016 پیش‌بینی می‌کند که تولیدکنندگان اوپک که هزینه تولید آنها پایین است یعنی ایران، عراق و عربستان سعودی در سال 2035 بیشترین سهم را در افزایش تولید اوپک به میزان 7 میلیون بشکه خواهد داشت.

    بر اساس این پیش‌بینی‌ها تولیدکنندگان اوپک تا این سال همچنان در پی افزایش سهم خود در بازار نفت به دلیل رشد تولید نفت شیل خواهند بود.

    روسیه نیز به عنوان یکی از کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت با تکیه بر میادین نفتی متعارف خود همچنان سطح تولید خود را حفظ می‌کند ولی میادین نامتعارف این کشور پیش‌بینی می‌شود که توسعه نیافته باقی خواهد ماند.

    این در حالی است که یک کارشناس بی‌پی در مورد رشد تکنولوژی در بخش تولید نفت شیل معتقد است که فناوری در این بخش طی هفت سال اخیر بسیار چشمگیر بوده و همین امر باعث بالا رفتن بازدهی و کاهش هزینه‌های تولید نفت غیرمتعارف شده است.

    همچنین این گزارش می افزاید که طی هفته گذشته تعداد دکل‌های حفاری فعال در آمریکا نسبت به هفته پیش از آن با 30 دستگاه کاهش به 541 دستگاه رسیده است که این میزان دکل نیز در مقایسه با سال قبل 817 دستگاه کمتر است.

    تعداد کل‌های حفاری فعال در کانادا نیز 20 دستگاه کاهش پیدا کرده و به 222 دستگاه رسیده است که این میزان نیز در مقایسه با سال گذشته 160 دستگاه کمتر است.

    در سایر نقاط جهان نیز این کاهش دکل‌های حفاری فعال دیده می‌شود به طوریکه با کاهش 50 دستگاه از دکل‌های حفاری فعال در سایر نقاط جهان تعداد این دکل‌ها به هزار و 45 دستگاه در ماه ژانویه رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها