عصر خودرو

افزایش ۵.۴ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در طرح‌های صنعتی

عصر بازار- جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در دو ماهه اول امسال حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی در طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیات سرمایه‌گذاری خارجی ۵.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

افزایش ۵.۴ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در طرح‌های صنعتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بر اساس این آمار در دو ماهه اول امسال تعداد 18 طرح سرمایه‌گذاری خارجی صنعتی، معدنی و تجاری در هیات سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شده که نسبت به تصویب 14 طرح در مدت مشابه سال گذشته 28.6 درصد افزایش داشته است.

    همچنین مجموع سرمایه‌گذاری این طرح‌ها در دو ماهه امسال معادل 417 میلیون و 300 هزار دلار بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.4 درصد رشد داشته است، چراکه رقم سرمایه‌گذاری در 14 طرح صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیات سرمایه‌گذاری خارجی طی دو ماهه اول سال گذشته معادل 395 میلیون و 900 دلار بوده است.

    پیش‌تر هم آمار سرمایه‌گذاری‌های خارجی مصوب تحت پوشش قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی در فروردین ماه منتشر شده بود که بر اساس آن در فروردین ماه امسال سیستان و بلوچستان بیش از 70 درصد حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب را به خود اختصاص داده و 76 درصد سرمایه‌گذاری‌ها نیز از سوی آلمان انجام شده است.

    همچنین سهم صنعت از این طرح‌ها  78 درصد و سهم تجارت و معدن هر کدام 11 درصد از لحاظ تعداد بوده است.

    بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی در فروردین ماه نیز در گروه‌های ساخت مواد و محصولات شیمیایی و ساخت کک، فراورده‌های حاصل از تصفیه نفت و سوخت‌های هسته‌ای صورت گرفته است.

    برچسب ها