عصر خودرو

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی اعلام کرد:

بازگشت ارز صادرات فرآورده‌های نفتی به عراق

عصر بازار- سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه ایران در شرایط کنونی فقط صادرکننده فرآورده نفتی به عراق است، گفت: ‌عراق بزرگترین بازار صادراتی فرآورده‌های نفتی ایران به شمار نمی‌رود و برای انتقال پول صادرات نیز مشکلی وجود ندارد.

بازگشت ارز صادرات فرآورده‌های نفتی به عراق
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، حمید حسینی با بیان اینکه آمارهای اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد صادرات فرآورده‌های نفتی ایران به عراق مطلوب بوده است،  ادامه داد: معاملات خوبی در بورس انجام شده اما مشخص نیست چه مقدار از این معاملات تاکنون بارگیری و صادر شده است.

    وی بازار اصلی صادراتی فرآورده‌های نفتی ایران را عراق عنوان کرد و افزود:‌ صادرات از مرزهای زمینی به افغانستان بسیار محدود بوده است.

    به گفته حسینی در شرایط فعلی، ‌صادرات فرآورده به عراق از مرزهای دریایی متوقف است و اگرچه ایران فرآورده‌های خود را به اقلیم کردستان عراق صادر می‌کند اما بخشی از این محموله‌های صادراتی به عراق منتقل می‌شود و ایران در شرایط فعلی تنها صادرکننده فرآورده به این کشور است.

    وی صادرات فرآورده‌های ایران به عراق را به نفع هر دو کشور دانست و ادامه داد: عراق از این راه به فرآورده با کیفیت و قیمت مناسب دسترسی پیدا می‌کند و ایران نیز در شرایط تحریم و کاهش مصرف بنزین در داخل، ‌ می‌تواند محصولات تولیدی خود را صادر کند.

    سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: در معاملات بین‌المللی بخش خصوصی، مشکلی برای دریافت پول وجود ندارد و تنها قراردادهای دولت با دولت تحریم است.

    وی افزود: ‌در صادرات فرآورده‌های نفتی ایران به عراق، ‌معامله در دو طرف توسط بخش خصوصی انجام شده و از آنجا که پول توسط صرافی‌ها منتقل می‌شود، مشکلی برای دریافت پول وجود ندارد.

    برچسب ها