عصر خودرو

کمیته نظارت وزیران اوپک پلاس مساله رعایت سهمیه های نفتی را بررسی کرد

عصر بازار- جلسه کمیته نظارت وزیران اوپک پلاس برگزار شد و در آن مساله رعایت سهمیه های تولید نفت کشورهای عضو و تاثیر آن بر وضع بازار جهانی نفت بررسی شد.

کمیته نظارت وزیران اوپک پلاس مساله رعایت سهمیه های نفتی را بررسی کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، وزارت انرژی روسیه روز پنجشنبه به نقل از وزیر انرژی روسیه در جلسه کمیته نظارتی وزیران اوپک پلاس که به صورت وبینار برگزار شد، نوشت: امروز بیش از هر زمان دیگری ائتلاف ما نیاز به پایبندی به امر مشترک (اجرای توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت) دارد.

    الکساندر نوواک گفت: معتقدم که ساز و کار جبران عدم کاهش تولید نفت برخی اعضای اوپک پلاس، ابزار مهم کمیته نظارت وزیران اوپک پلاس در ماههای آینده است.

    براساس برآوردهای آژانس بین المللی انرژی، در ماه گذشته میلادی، کشورهایی مانند عراق، نیجریه، آنگولا، قزاقستان و دیگران نتوانستند مطابق سهمیه تولید نفت خود را کاهش دهند. 

    نوواک خاطرنشان کرد: مکانیسم جبران حجم تولید نفت در صورت عدم کاهش کافی سطح تولید در آینده نیز بکار گرفته خواهد شد.

    جلسه کمیته نظارتی وزیران اوپک پلاس که کشورهای روسیه، عربستان سعودی، امارات، کویت، الجزایر، ونزوئلا، عراق و قزاقستان در آن شرکت دارند، برای نخستین بار به صورت جداگانه از جلسه اصلی وزیران اوپک برگزار می شود که روز ششم ماه ژوئن به صورت وبینار برگزار شد.

    در آن جلسه، کشورهای عضو اوپک موافقت کردند که تصمیم برای کاهش تولید 9.7 میلیون بشکه در روز برای یک ماه دیگر و تا پایان ماه جولای تمدید شود.    

      در همین حال امروز یک منبع نزدیک به مذاکرات اوپک به خبرگزاری دولتی تاس گفت که کمیته نظارتی وزیران اوپک پلاس در جلسه امروز پیشنهاد نخواهد کرد تا اوپک از حداکثر کاهش تولید نفت پس از ماه جولای حمایت کند.

    اوپک و متحدانش که به اوپک پلاس معروفند، پس از کاهش شدید قیمت نفت در پی گسترش ویروس کرونا در جهان تصمیم گرفتند با مشارکت دیگر فروشندگان نفت در جهان به توافقی برای کاهش تولید برسند.

    آنها سرانجام توافق کردند که تولید خود را از اول ماه می (12 اردیبهشت) 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. سهم اوپک که متشکل از 10 کشور با بیشترین تولید از اکتبر سال 2018 است، به میزان شش میلیون و 84 هزار بشکه در روز است.

    این توافق بار دیگر هم مورد تایید قرار گرفت و قرار است تا پایان ماه آینده میلادی نیزادامه داشته باشد.

    برچسب ها