عصر خودرو

سازمان ملل متحد هشدار داد:

سرمایه‌گذاری خارجی در جهان ۴۰ درصد افت خواهد کرد

عصر بازار- در گزارش جدید سازمان ملل متحد در مورد تجارت و توسعه پیش‌بینی شده است تحت تاثیر پاندمی ویروس کرونا سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در سراسر جهان کاهش خواهد یافت.

سرمایه‌گذاری خارجی در جهان ۴۰ درصد افت خواهد کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، در گزارش جدید سازمان ملل متحد در مورد تجارت و توسعه پیش‌بینی شده است تحت تأثیر پاندمی ویروس کرونا سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم (اف‌دی‌آی) در سراسر جهان کاهش خواهد یافت.

    طبق گزارش سازمان ملل متحد سطح جهانی اف‌دی‌آی در سال 2020 با سقوط سنگین 40 درصدی روبرو خواهد شد و سال آینده هم 5 تا 10 درصد دیگر سقوط خواهد کرد.

    در این گزارش آمده است: سرمایه گذاری مستقیم خارجی که سال گذشته 1.54 تریلیون دلار بود برای اولین بار از سال 2005 به کمتر از 1 تریلیون دلار افت خواهد کرد. این روند نزولی در سال آینده هم ادامه خواهد داشت و ریکاوری این شاخص از سال 2022 آغاز خواهد شد.

    مؤلفان این گزارش نوشته‌اند که پاندمی کرونا به معنای شوکی برای عرضه و تقاضا و سیاست‌گذاری سرمایه گذاری مستقیم خارجی است؛ چشم‌انداز یک رکود اقتصادی عمیق جهانی باعث شده است تا شرکت‌های بین‌المللی در انجام پروژه‌های خود تجدیدنظر کنند.

    طبق این گزارش سطح سرمایه گذاری مستقیم خارجی در آمریکای لاتین با سقوطی دو رقمی روبرو می‌شود، در کشورهای در حال توسعه آسیا بین 30 تا 45 درصد سقوط می‌کند، در کشورهای آفریقایی بین 25 تا 40 درصد افت کرده و در کشورهای صنعتی هم بین 25 تا 40 درصد پایین خواهد آمد.

     

    برچسب ها