عصر خودرو

رشد اقتصادی ۹۸ بدون نفت منفی ۰.۶ درصد شد

عصر بازار- بر اساس اعلام مرکز آمار ایران و بر مبنای سال پایه ۱۳۹۰، نرخ رشد محصول ناخالص داخلی (به قیمت بازار) در سال ١٣٩٨، بدون نفت (۰.۶-) درصد و با نفت (٧-) درصد بوده است.

رشد اقتصادی ۹۸ بدون نفت منفی ۰.۶ درصد شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، بر اساس نتایج حساب‌های ملی فصلی مرکز آمار ایران بر مبنای سال پایه 1390، نرخ رشد محصول ناخالص داخلی (به قیمت بازار) در سال ١٣٩٨، بدون نفت 0.6-  درصد و  با نفت ٧- درصد بوده است.

    نتایج مذکور حاکی است رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی ٣ درصد، گروه صنایع و معادن (شامل: استخراج نفت خام و گاز‌طبیعی، سایر معادن، صنعت، انرژی و ساختمان) ١٤,٧- و فعالیت‌های گروه خدمات 0.3- درصد رشد داشته است.

    محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال 1390 در سال 1398 از قم  7037 میلیارد ریال با نفت  و 6121 میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده است در حالی که رقم مذکور در سال قبل با نفت 7567 میلیارد ریال و بدون نفت 6157 میلیارد ریال بوده است. که نشان از رشد منفی 7 درصدی محصول ناخالص داخلی  با نفت و منفی شش دهم درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در سال 98 است.
    محاسبات فصلی در مرکز آمار در قالب 18 بخش اصلی متشکل از 42 رشته فعالیت بر مبنای طبقه بندی isic انجام می‌شود.

    بر این اساس گروه کشاورزی شامل زیربخش‌های زراعت و باغداری دامداری جنگلداری و ماهیگیری است.

    گروه صنایع و معادن شامل: زیر بخش استخراج نفت خام و گاز استخراج سایر معادن صنعت تامین آب برق و گاز طبیعی و ساختمان می باشد.
    گروه خدمات شامل زیر بخشهای عمده و خرده فروشی، فعالیت های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا، حمل و نقل، انبارداری پست، اطلاعات و ارتباطات، فعالیت مالی و بیمه، مستغلات کرایه و خدمات کسب و کار دامپزشکی اداره امور عمومی و خدمات شهری آموزش، فعالیت مرتبط با سلامت انسان و مددکاری اجتماعی و سایر خدمات عمومی اجتماعی شخصی و خانگی است.

     

    برچسب ها