عصر خودرو

به دنبال بیانیه فدرال‌رزرو؛

قیمت جهانی طلا ۱ درصد دیگر جهش کرد

عصر بازار- با پیش‌بینی‌های ناامیدکننده اقتصادی از سوی فدرال‌رزرو که اعلام کرد ریکاوری اقتصادی آمریکا سال‌ها طول خواهد کشید، قیمت جهانی طلا بیش از ۱ درصد دیگر جهش کرد.

قیمت جهانی طلا ۱ درصد دیگر جهش کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، با پیش‌بینی‌های ناامیدکننده اقتصادی از سوی فدرال‌رزرو که اعلام کرد ریکاوری اقتصادی آمریکا سال‌ها طول خواهد کشید، قیمت جهانی طلا بیش از 1 درصد دیگر جهش کرد. اما با سودجویی سرمایه‌گذاران دوباره قیمت را اندکی پایین آورد. این در حالی است که روز گذشته هم در آستانه اجلاس فدرال‌رزرو قیمت‌های جهانی طلا 1 درصد جهش کرد.

    تا ساعت 11:28 به وقت تهران، با هجوم سرمایه‌گذاران به فروش طلا در قیمت بالا و کسب سود، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، 0.19 درصد یا 3.28 دلار افت کرد و به 1732.79 دلار بازگشت. این در حالی بود که در آغاز معاملات امروز و در واکنش اولیه به بیانیه فدرال رزرو، قیمت شاخص اسپات‌گلد تا 1739.68 دلار بالا رفته بود که بالاترین قیمت آن از 2 ژوئن است.

    تا ساعت 11:22 به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا 1.26 درصد یا 21.60 دلار جهش کرد و به 1742.30 دلار رسید. این شاخص هم در آغاز معاملات امروز تا 1749.80 دلار بالا رفته بود که این بالاترین سطح در یک هفته اخیر است.

    برچسب ها