عصر خودرو

ترامپ به دنبال حذف شرکت‌های چینی از بورس‌های آمریکا است

عصر بازار- لایحه جدید دولت ترامپ با هدف حذف سهام شرکت‌های چینی از لیست بورس‌های آمریکا نه تنها به سرمایه‌گذاران آمریکایی آسیب خواهد زد بلکه به منافع وال‌استریت که مخالف این لایحه است هم ضرر می‌زند.

ترامپ به دنبال حذف شرکت‌های چینی از بورس‌های آمریکا است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، یکی از اساتید دانشگاه هاروارد گفت لایحه جدید دولت ترامپ با هدف حذف سهام شرکت‌های چینی از لیست بورس‌های آمریکا نه تنها به سرمایه‌گذاران آمریکایی آسیب خواهد رساند بلکه به منافع وال‌استریت که در حال لابی برای مخالفت با این لایحه است هم ضرر می‌رساند.

    جسی فراید، استاد حقوق دانشگاه هاروارد، می‌گوید: این لایحه اگر به قانون تبدیل شود، می‌تواند تأثیر معکوسی بر حفاظت از حقوق سرمایه‌گذاران آمریکایی بگذارد.

    فراید گفت: البته من معتقدم دلایل خوبی وجود دارد که این لایحه به قانون تبدیل نشود، چراکه وال‌استریت برای مقابله با آن لابی خواهد کرد.

    سنای آمریکا ماه گذشته با به وجود آمدن حال‌وهوای ضد چینی در کشور، لایحه‌ای را تصویب کرد که شرکت‌های چینی را از لیست کردن سهام خود در بورس‌های سهام آمریکا منع می‌کند.

    فراید می‌گوید: شرکت‌های چینی به لحاظ سنتی ترجیح می‌دهند سهام خود را در بورس‌های آمریکایی لیست کنند که البته این کار بیشتر برای پرستیژ آن انجام می‌شد و پکن علاقه ویژه‌ای برای حفظ این روند ندارد که این می‌تواند به ضرر بورس‌های آمریکایی تمام شود. به قانون تبدیل شدن این لایحه می‌تواند موجب فرار سرمایه از بورس آمریکا به بورس‌های دیگری مانند هنگ‌کنگ یا شانگ‌های شود.

    برچسب ها