عصر خودرو

مارون۴ با ۳۳ درصد بالاتر از قیمت نماد عادی معامله شد؛

استقبال بازار از عرضه بلوکی یک پتروشیمی سهام عدالتی در فرابورس

عصر بازار- امروز دو میلیون سهم شرکت پتروشیمی مارون موضوع سبد سهام عدالت از طریق عرضه بلوکی در بازار فرابورس در معرض فروش گذاشته شد که این سهم با ۳۳ درصد بالاتر از قیمت نماد عادی به فروش رسید.

استقبال بازار از عرضه بلوکی یک پتروشیمی سهام عدالتی در فرابورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فرابورس، به منظور حمایت از آن دسته از سهامداران سهام عدالت که متقاضی فروش سهام خود در شرکت پتروشیمی مارون بودند از روش عرضه بلوکی در بازار فرابورس استفاده شد که در جریان آن تعداد 2 میلیون و 384 هزار و 962 سهم از سهام این شرکت عرضه شد و رشد 33 درصدی را نسبت به قیمت پایانی سهم در معاملات امروز به همراه داشت.

    به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، بدین ترتیب در حالی که قیمت نماد عادی مارون در معاملات امروز بیستم خردادماه 9 هزار و 200 تومان بود، نماد «مارون4» با قیمت 12 هزار و 260 تومان به فروش رسید که این معامله ارزش 292 هزار و 62 میلیارد ریالی را به ثبت رساند.

    با توجه به اینکه سهام مارون جزو شرکت‌های موجود در سبد سهام عدالت یه شمار می‌رود، عرضه «مارون4» از طریق پیام ناظر فرابورس به صورت گسترده اطلاع‌رسانی شد تا فرصت حضور و سفارش‌گذاری در این معامله برای تمامی متقاضیان به صورت یکسان وجود داشته باشد.

    در روش عرضه بلوکی، متقاضیان باید سفارش خرید خود را به صورت همه یا هیچ بگذارند تا سامانه معاملات سفارش آن‌ها را پذیرش کند.

    گفتنی است تعداد کل سهام پتروشیمی مارون که در بازار دوم فرابورس ایران و زیرگروه تولید مواد شیمیایی پایه به جز کود قرار دارد، 8 میلیارد سهم است.

    برچسب ها