عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی نفت:

عراق رقیب جدید ایران در بازار نفت است

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت:‌ ایران به همه مشتریان سنتی و جدید نفتی خود اطمینان داده است تا نیاز آنها را تامین کند.

عراق رقیب جدید ایران در بازار نفت است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، رکن الدین جوادی، معاون وزیر نفت چالش‌های نفت را در دوران پساتحریم، بازپس گیری سهم از دست رفته ایران در بازارهای جهانی نفت خام دانست و گفت: متاسفانه در سال ٩١ و به دنبال حذف نظام سهمیه بندی در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، شباهت انواع نفت خام ایران به عراق و انعطاف بالای عراقیها در بازار؛ این کشور حوزه خلیج فارس اکنون رقیب جدی ایران در بازار شده و ایران نیز بخشی از بازارهای صادراتی خود را از دست داده است.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این‌که ایران هم‌اکنون به همه مشتریان قدیمی و جدید خود اطمینان داده است تا نیاز آنها را تامین کند، ادامه داد: با این حال برای این‌که هرچه سریع‌تر به ظرفیت هدف برسیم لازم است هرچه سریع تر تولید و صادرات نفت را افزایش دهیم.

    وی رسیدن به ظرفیت تولید روزانه چهار میلیون و ٧۰۰ هزار بشکه نفت خام را از جمله اهداف تعیین شده در برنامه ششم توسعه اعلام کرد و گفت:‌ برای تحقق این هدف باید تولید روزانه‌ خود را ٧۰۰ هزار بشکه افزایش دهیم؛ ضمن این‌که باید افت طبیعی تولید نفت را نیز جبران کنیم.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: چنانچه صادرات نفت ایران سال آینده به روزانه ٢ تا ٢ میلیون و ٢۰۰ هزار بشکه افزایش یابد؛ به این معناست که یک میلیون بشکه دیگر به ظرفیت صادراتی ما افزوده می شود.

    براساس گزارش وزارت نفت، معاون وزیر نفت گفت: به ازای این یک میلیون بشکه، چنانچه میانگین قیمت نفت را ٥۰ دلار برای هر بشکه در نظر گیریم، سالانه حدود ٣٧ میلیارد دلار درآمد عاید کشور می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها