عصر خودرو

معاون وزیر نفت خبر داد

یونان روزی ۶۰ تا ۱۵۰ هزار بشکه نفت از ایران می‌خرد

عصر بازار- معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از خرید ٦۰ هزار بشکه نفت خام ایران از سوی هلنیک پترولیوم یونان خبرداد و گفت: این مقدار می تواند به ١٥۰ هزار بشکه در روز نیز افزایش یابد.

یونان روزی ۶۰ تا ۱۵۰ هزار بشکه نفت از ایران می‌خرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، امیرحسین زمانی‌نیا به سفر اخیر الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان به تهران اشاره کرد و گفت: در این سفر قرار شد یونان روزانه ٦۰ تا ١٥۰ هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری کند.

    وی با اشاره به پیگیری روند توافقهای بانکی و مالی این توافق، درباره پرداخت بدهی هلنیک پترولیوم اظهار کرد: در این زمینه توافقهای انجام شده در یونان در حال پیگیری است.

    معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی افزود: یونان آمادگی دارد تا بلافاصله پس از حل مشکلات بانکی، خرید نفت خام از ایران را آغاز کند.

    براساس گزارش وزارت نفت، هلنیک پترولیوم بزرگترین پالایشگر یونان است که چهار پالایشگاه نفت در شهرهای سالونیک، الوزیس، آسپروپیرگوس و اسکوپیه دارد و نفت خام مورد نیاز آنها را از طریق خط لوله و از کشورهای عربستان، عراق، ایران، لیبی و روسیه تامین می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها