عصر خودرو

توافق ائتلاف اوپک برای تمدید قرارداد کاهش تولید نفت

عصر بازار- ائتلاف اوپک در مورد تمدید یک ماهه قرارداد کاهش تولید نفت به منظور حمایت از قیمت‌های جهانی این محصول استراتژیک به توافق دست یافته است.

توافق ائتلاف اوپک برای تمدید قرارداد کاهش تولید نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، ائتلاف اوپک پلاس قرار است در جلسه امروز (شنبه) خود در مورد تمدید یک ماهه قرارداد کاهش تولید نفت به منظور حمایت از قیمت‌ها توافق کند.

    بر اساس این گزارش، جلسه این ائتلاف که قرار است به صورت ویدئو کنفرانس  برگزار شود، هنوز آغاز نشده است اما نمایندگان شرکت کننده در این جلسه اعلام کردند که همه کشورها در این باره به توافق رسیده اند.

    این کارتل نفتی قرار است تولید خود را تا پایان ماه ژوئیه به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهد. قرار بود این محدودیت پس از ماه جاری به 7.7 میلیون بشکه در روز برسد.

    علاوه بر این، کشورهای عراق و نیجریه متعهد شده‌اند که محدودیت تولید خود را بطور کامل اجرا کرده و از ماه ژوئیه تا سپتامبر کاهش بیشتری را برای جبران ماه‌های مه و ژوئن اعمال کنند.

    این توافق یک پیروزی برای عربستان سعودی و روسیه محسوب می‌شود چرا که یک هفته را صرف متقاعد کردن اعضای دیگر اوپک برای این توافق کردند. اعضایی که قصد اجتناب از تعهدات خود داشتند.

    برچسب ها