عصر خودرو

سهم ۵۲ درصدی از ارزش معاملات هفتگی در اختیار سه صنعت بورسی

عصر بازار- بر اساس گزارش هفتگی مدیریت تحقیق و توسعه بورس اوراق‌بهادار تهران، در آخرین هفته از بهمن‌ماه، سه صنعت خودرو و ساخت قطعات، بانک‌ها و موسسات اعتباری و‌ عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم به ترتیب ۲۷.۷، ۱۳.۷ و ۱۰.۶ درصد از ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار را به خود اختصاص داده‌اند.

سهم ۵۲ درصدی از ارزش معاملات هفتگی در اختیار سه صنعت بورسی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در پایان معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته مورخ 28 اسفند 1394، شاخص کل به رقم 77 هزار و 888 واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته قبل از آن 390.1 واحد معادل 0.5 درصد افزایش داشته است. همچنین شاخص کل تعدیل‌شده بر حسب دلار حدود نیم درصد و بر حسب یورو حدود 1.64 درصد رشد یافته است.

    در این هفته حجم معاملات 10,787 میلیون سهم و ارزش آن 26,556 میلیارد ریال بوده که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته به ترتیب 40 و 20 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

    ارزش بازاری بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این هفته به عدد 3,335,646 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته 0.4 درصد افزایش داشته است.

    در میان 37 صنعت حاضر در بورس اوراق بهادار تهران در 7 روز گذشته، صنعت رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن با 17.6 درصد، خودرو و ساخت قطعات با 13.5 و صنعت ساخت محصولات فلزی با 12.5 درصد بالاترین بازدهی را نصیب سهامداران خود کرده‌اند. در مقابل سه صنعت استخراج سایر معادن، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای و بیمه و صندوق بازنشستگی بجز تامین اجتماعی با زیان 10.5 درصد، 7.5 درصد و 4.3 درصدی، بیشترین کاهش قیمت را در بازار تجربه کرده‌اند.

    بررسی مقایسه‌ای بازدهی برخی از بورس‌های بین‌المللی در هفته گذشته نشان می‌دهد شاخص بورس لندن (FTSE100) با رشد 6.3 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس هنگ‌کنگ (HANG SENG) با افت 9.1 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده‌اند.

    براساس این گزارش، در حالی بازدهی بورس اوراق بهادار تهران در یک ماه گذشته 24.6 درصد بوده است که تمامی بورس‌های منتخب در این دوره‌ی زمانی با کاهش مواجه شده‌اند. در میان بورس‌های بررسی‌شده، بورس عربستان با کاهش 36.8 درصدی بیشترین زیان را نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها