عصر خودرو

فلز سرخ در انتظار سرانجام وعده های مقامات چینی؛

سه عامل امید بخش برای بازار مس

عصر بازار- مس طی یک ماه گذشته روند قیمت فلزات اساسی نوسانی محدودی را تجربه کرد، این درشرایطی است که به تازگی مقامات بلندپایه چین اعلام کرده اند که هنوز روزنه امیدی برای رسیدن به افق بهبود اقتصادی این کشور برای سرمایه گذارای وجود دارد.

سه عامل امید بخش برای بازار مس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، قیمت فلزات اساسی به ویژه مس در روزهای اخیر رشد محسوسی نداشته اند و درباره تغییراتی که طی هفته های آینده در بازار این مواد خام بوجود خواهد آمد دیدگاه های زیادی وجود دارد که بر اساس آن تحلیل گران معتقدند سه عامل اساسی می تواند سرنوشت فعلی بازار فلزات اساسی را تغییر دهد.

    تازه ترین و اولین عاملی که می تواند بر قیمت فلزات اساسی تاثیر بگذارد، وعده هایی است که مقامات چین درباره آینده اقتصاد این کشور داده اند. وضعیت اقتصاد چین مهمترین عامل در تعیین تحولات قیمت فلزات پایه است زیرا این کشور بزرگ ترین مصرف کننده این فلزات است.

    اقتصاد چین سال گذشته میلادی 6.9 درصد رشد کرد که پایین ترین میزان در 25 سال اخیر بود، بنابراین انتظار می رود امسال نرخ رشد اقتصاد این کشور پایین تر از این رقم باشد.

    از سویی نیز سرنوشت بازار فلزات اساسی از جمله فلز سرخ در آستانه دو رویداد بسیار مهم سیاسی قرار گرفته است، به طوری که نشست وزرای دارایی گروه بیست اقتصاد بزرگ که چند روز دیگر در این کشور برگزار می شود و همچنین برگزاری نشست سالانه مقامات بلندپایه چین طی ماه آینده و تصویب نهایی برنامه پنج ساله توسعه می تواند نقش پر اهمیتی را در روند بازار فلزات پایه ایفا کند و به سر انجام رسیدن وعده های مقامات چینی ایفا کند.

    بسیاری تحلیلگران معتقدند ضعف در شاخص های مهم از جمله صادرات و واردات و تولید کارخانه ای ادامه پیدا کرده است، اما اگر اقتصاد چین به ثبات برسد و وعده های دولت در حوزه رشد اقتصاد و ثبات ارزش یوان تحقق یابد شرایط برای رشد نسبی قیمت فلزات اساسی فراهم خواهد بود.

    دومین عامل نیز موثر بر قیمت ها ارزش دلار است. در باره تغییرات ارزش دلار در ماه های آینده ابهام های جدید پدید آمده، زیرا از یک سو بانک مرکزی آمریکا نسبت به ضعف اقتصاد جهان ابراز نگرانی کرده و از سوی دیگر داده های اقتصاد آمریکا مثبت هستند و احتمال دارد بانک مرکزی در آینده نزدیک بار دیگر نرخ های بهره را بالا ببرد.

    به این ترتیب اطمینانی در باره مسیر حرکت دلار وجود ندارد بر همین اساس سرمایه گذاران بر مبنای تغییرات روزانه ارزش این ارز در باره بازار فلزات اساسی تصمیم گیری می کنند.

    در آخر نیز بهای نفت سومین عامل موثر بر قیمت فلزات اساسی محسوب می شود که پیش بینی شده بهای طلای سیاه رشدی تدریجی خواهد داشت در نتیجه از این جهت قیمت فلزات اساسی حمایت می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو