عصر خودرو

معاون وزیر نفت خبر داد:

افزایش ۳۵ درصدی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی

عصر بازار- معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: بهره‌برداری از ۱۶ طرح پتروشیمی در سال «جهش تولید» سبب افزایش ۳۵ درصدی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی کشور می‌شود.

افزایش ۳۵ درصدی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت نفت، بهزاد محمدی، در بازدید از بخش‌های مختلف یکی از پتروشیمی‌های کشور با اشاره به برنامه افزایش ظرفیت تولید پروپیلن در فرآیند هوشمندسازی صنعت پتروشیمی گفت: ظرفیت تولید پروپیلن در کشور بیش از 950 هزار تن است و اکنون کشور با کمبود روبه‌رواست به همین دلیل هدف‌گذاری برای افزایش ظرفیت تولید پروپیلن انجام شده است.

    وی با بیان اینکه به کمک روش PVM که دانش فنی آن موجود است می‌توان متانول تولیدی واحدهای موجود تولید متانول در کشور را به پروپیلن تبدیل کرد و به این روش ظرفیت تولید پروپیلن را افزایش داد، افزود: پروپیلن تولیدی به این روش از منطقه عسلویه به منطقه مرودشت برای ذخیره‌سازی و توزیع انتقال می‌یابد و از این منطقه پروپیلن برای احداث طرح‌های پیشران در استان فارس و استان‌های هجوار توزیع می‌شود.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: تولید 12 محصول راهبردی از پروپیلن را هدف‌گذاری کرده‌ایم و با تولیدی شدن آنها نیاز صنایع پایین‌دستی تأمین خواهد شد.

    معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: 16 طرح پتروشیمی به ارزش بیش از 11 میلیارد دلار در سال جهش تولید به بهره‌برداری خواهد رسید.

    99؛ سال جهش طلایی

    وی با تاکید بر اینکه امسال سال جهش طلایی صنعت پتروشیمی ایران است، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 16 طرح پتروشیمی در برنامه افتتاح در سال 99 قرار دارد که البته ممکن است به دلیل موانعی که در پی شیوع بیماری کرونا به وجود آمد 3 تا 4 طرح با تأخیر چند ماهه وارد مدار تولید شود.

    محمدی تصریح کرد: راهبرد ما با گذشته متفاوت شده و توسعه هوشمند به عنوان راهبرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی هدف‌گذاری شده است و در این مسیر افزایش ظرفیت تولید، افزایش کیفیت و ارزش محصولات نیز مورد توجه قرار دارد.

    وی با بیان اینکه تولیدی شدن طرح‌های جدید منجر به افزایش 25 میلیون تنی ظرفیت تولید می‌شود، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها در مجموع حدود 35 درصد افزایش ظرفیت تولید تحقق می‌یابد.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه هیچ صنعتی جذابیت صنعت پتروشیمی را در کشور ندارد، تصریح کرد: در نظرداریم با گذر از واحدهای تک‌محصولی به چند محصولی تاب‌آوری صنعت را افزایش دهیم و زمینه تولید محصولات با ارزش‌تر را فراهم کنیم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو