عصر خودرو

بررسی عملکرد یک نماد خودرویی

افزایش درآمد ۶۰ درصدی «خودرو» در ۲ ماه امسال

عصر بازار- بررسی عملکرد ایران خودرو در ۲ ماه نخست سال ۹۹ نشان می‌دهد این شرکت در مقایسه با سال گذشته ۳۶ درصد تولیدات خود را افزایش داده است.

افزایش درآمد ۶۰ درصدی «خودرو» در ۲ ماه امسال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تجارت‌نیوز، بررسی گزارش عملکرد ماهانه اردیبهشت ماه ایران خودرو نشان می‌دهد این شرکت در اردیبهشت ماه امسال 42 هزار و 168 دستگاه انواع مختلف خودرو تولید کرده که در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته رشدی 57 درصدی و در مقایسه با فروردین ماه امسال رشدی 171 درصدی داشته است.

    این در حالی است که میزان فروش این خودروساز در اردیبهشت امسال 22 هزار و 686 دستگاه بوده که نسبت به اردیبهشت سال قبل 62 درصد بیشتر شده است. همچنین درآمد حاصل از فروش محصولات این شرکت در اردیبهشت امسال به 14 هزار و 103 میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با اردیبشهت سال قبل 112 درصد رشد داشته است.

    با این حساب کل میزان تولید ایران خودرو در دو ماه نخست امسال به 57 هزار و 862 دستگاه انواع مختلف خودرو رسیده که 36 درصد بیشتر نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است. از این بین 41 هزار و 702 دستگاه پژو، 5 هزار و 479 دستگاه سمند و 984 دستگاه رانا بوده است. این در حالی است که در سال گذشته میزان تولید انواع مختلف پژو در دو ماه نخست سال 16 هزار و 760 دستگاه بود.

    عملکرد دو ماهه ایران خودرو همچنان نشان می‌دهد که درآمد حاصل از فروش این شرکت در دو ماه نخست امسال 17 هزار و 966 میلیارد ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال 98 رشدی 60 درصدی داشته است. نکته جالب در خصوص ایران خودرو تولید و فروش 149 دستگاه خودروی پژو 2008 بوده که با قیمت هر دستگاه 100 میلیون تومان در وبسایت کدال به ثبت رسیده است. همچنین نگاهی به عملکرد تولید دیگر خودروسازان نشان می‌دهد که ایران خودرو در کنار سایپا و پارس‌خودرو در مجموع از ابتدای سال تا کنون 116 هزار و692 دستگاه خودرو تولید کردند که نسبت به فروردین ماه امسال تقریبا 3 برابر شده است.

    این گزارش عملکرد در حالی منتشر شده که از هفته گذشته ثبت‌نام فروش فوق‌العاده برخی محصولات ایران‌خودرو آغاز شده است. با توجه به افزایش سرمایه اخیر ایران‌خودرو، اگر چه سهامداران نماد خودرو در بورس در یک ماه اخیر بیش از 167 درصد سود کرده‌اند ولی در روزهای معاملاتی اخیر این نماد در محدوده منفی معامله شده است.

    برچسب ها