عصر خودرو

دبیر ستاد تنظیم بازار:

۵ اولویت ستاد تنظیم بازار برای نظارت بر قیمت ها اعلام شد

عصر بازار- دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: حبوبات، شکر، برنج، لوازم خانگی، خودرو و لوازم خودرو، ۵ دسته کالایی هستند که در اولویت نظارت قرار گرفتند.

۵ اولویت ستاد تنظیم بازار برای نظارت بر قیمت ها اعلام شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا کلامی دبیر ستاد تنظیم بازار در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز ما اولویت کالا‌های مشمول نظارت و بازرسی را تعیین کردیم که در این فهرست حبوبات جایگاه بالا‌تری را به خود اختصاص دادند. تولید داخل ما از تیر وارد بازار خواهد شد و البته رسوب بنادر در این جلسه مورد توجه قرار گرفت. در نهایت واحد‌های بسته بندی را ملزم به درج قیمت واقعی خواهیم کرد و همچنین با واحد‌های متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

    او درباره شکر بیان کرد: با توجه به این که بخشی از شکر مصرفی از چغندر بهاره تهیه شده و بخشی هم از طریق نیشکر‌های برداشت شده از اسفند تهیه می‌شود منابع خوبی در اختیار داریم پس بنابراین سقف قیمت شکر را 6 هزار و 300 تومان درب کارخانه تعیین کردیم. واحد‌های تولیدی مکلف به عرضه موجودی شدند و این موضوع کاهش قیمت بازار را به همراه خواهد داشت.

    کلامی با اشاره به قیمت بالای حاشیه بازار و کاهش نرخ پیش رو گفت: لوازم خانگی هم در فهرست کالا‌های پایش مستمر قرار گرفت چرا که جزو کالا‌هایی است که واردات آن ممنوع شده، اما هنوز وابستگی‌هایی به خارج از کشور دیده می‌شود. این اقلام جزو کالا‌های حساس هستند و ضرورت دارد تا تولیدات داخل، قیمت تمام شده خود را بر اساس ضوابط محاسبه و عرصه کنند.

    دبیر ستاد تنظیم بازار با تاکید بر موجودی مناسب برنج بیان کرد: همچنین بنا شد برنج‌های موجود در بنادر با اولویت ویژه ترخیص و عرضه شوند. در مقطع زمانی فعلی عده زیادی علاقه به انبار کردن کالا‌ها پیدا می‌کنند و همین موضوع باعث شد تا در تلاش برای نا امن کردن انبار‌ها و موظف کردن انباردار‌ها به اعلام موجودی و عرضه باشیم.

    این مقام مسئول در پایان تشریح کرد: بنابراین 5 دسته کالای فوق به ترتیب حبوبات، شکر، برنج، لوازم خانگی، خودرو و لوازم خودرو از جمله لاستیک در فهرست اولویت نظارت و بازرسی قرار گرفتند.

    به گفته کلامی دپوی خودرو به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و بخش‌های مختلف آن را پیگیری می‌کنند.

    برچسب ها