عصر خودرو

سهم دولت الکترونیک در تعیین تکلیف سهام عدالت

عصر بازار- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین تکلیف سهام عدالت بدون مراجعه حضوری را یکی از کاربردهای دولت الکترونیکی اعلام کرد.

سهم دولت الکترونیک در تعیین تکلیف سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بارها از سوی کارشناسان گفته شده اگر در راستای تسریع راه‌اندازی دولت الکترونیکی تلاش کنیم، فساد کاهش‌ می‌یابد و مردم نباید برای دریافت خدمات به طبقات بالای یک ساختمان اداری بروند. در نتیجه با «دولت همراه» به جای این‌که نیاز باشد مردم برای دریافت خدمات مراجعه کنند، می‌توان خدمات دولتی را همه وقت و همه جا به مردم ارائه داد. این ویژگی متمایز دولت همراه نسبت به گروه‌هاست.

    این روزها و در شرایطی که به دلیل شیوع کرونا در کشور، یکی از مهم‌ترین‌ راه‌های جلوگیری از گسترش بیشتر این ویروس، تا حد ممکن خانه‌نشینی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی عنوان شده، دولت الکترونیک و ارائه خدمات دولتی به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند مورد توجه افرادی که به این خدمات نیاز دارند قرار بگیرد.

    در این راستا امیر ناظمی -رئیس سازمان فناوری اطلاعات- در توئیتر نوشت: این هفته یک کاربرد دیگر دولت الکترونیکی برای مردم رونمایی شد و آن تعیین تکلیف سهام عدالت بدون مراجعه حضوری است. از تلاش وزیر اقتصاد و مدیرعامل بورس در تحقق تلاش دولت برای پیاده سازی دولت الکترونیکی و اجرای دستور رئیس جمهوری متشکرم.

    پیش از این نیز رضا باقری اصل -دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات- از غیرحضوری شدن 40 سرویس دستگاه‌های اجرایی خبر داده و گفته بود: با دستور رئیس جمهوری حدود 40 سرویس پرکاربرد دستگاه های اجرایی باید ظرف مدت یک ماه، الکترونیکی و غیرحضوری شود.

    او همچنین گفته بود: انتخاب خدمات بر اساس اولویت تعداد مراجعه، آمادگی الکترونیکی دستگاه و حذف مراجعه حضوری است. زیرساخت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بسیاری از این خدمات تا حد خوبی فراهم است، مشکل استقرار (Deployment) و مقاومت حوزه‌های کسب‌وکار است . تلاش می‌شود اکثر این 40 خدمت، الکترونیکی شوند.

    باقری پیش از این هم به خدمات الکترونیکی که تا کنون به نتیجه رسیده اشاره کرد که شامل نقل و انتقال املاک مسکونی، ثبت‌نام الکترونیکی سجام و خدمت یکپارچه استعلام شبا می‌شد و اظهار کرد که منتظر نهایی شدن نسخه الکترونیکی، حذف دفترچه بیمه، مالیات بر ارث، یکپارچه‌سازی قبوض و مجامع الکترونیکی هستیم.

    باقری اصل امروز نیز در توییتر نوشت: 13 میلیون و 640 هزار و 787 نفر از هم‌وطنان تا هشت خرداد که در حال افزایش است تقاضای آزادسازی سهام عدالت خود را در بستر دولت الکترونیکی داشتند، بدو مراجعه حضوری و تنها با احراز مالکیت تلفن همراه و تا کنون بیش از 3.8 میلیون نفر به پرتفوی سهام عدالت خود دسترسی یافته‌اند.

    برچسب ها