عصر خودرو

معاون وزیر اقتصاد:

زمان اخذ مجوزهای کسب وکار از ۷۲ روز به ۳ روز کاهش می‌یابد

عصر بازار- معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار، زمان اخذ مجوزها از ۷۲.۵ روز به سه روز کاهش می‌یابد.

زمان اخذ مجوزهای کسب وکار از ۷۲ روز به ۳ روز کاهش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، محمدعلی دهقان دهنوی روز شنبه در مراسم افتتاح رسمی «راه‌اندازی پنجره واحد شروع کسب‌وکار» که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد، اظهار داشت: کاری که امروز انجام می‌شود مربوط به یکی از 10 شاخص ارزیابی فضای کسب و کار در دنیاست.

    وی افزود: این شاخص مربوط به الزامات و مجوزهایی است که یک فرد برای آغاز به کار باید اخذ کند.

    معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد ادامه داد: تاکنون برای اخذ این مجوزها به طور متوسط 72 و نیم روز طول می کشید که از این نظر در دنیا جایگاه 178 را در دنیا  دارا بودیم.

    دهقان خاطر نشان کرد: در بهترین کشور دنیا این مجوزها تنها نیم روز طول می کشد.

    وی گفت: دلیل طولانی بودن این روند وجود نظارت پیشینی در کشور بود که تلاش کردیم آن را به نظارت پسینی تبدیل کنیم.

    وی افزود: باید اجازه دهیم افراد برای ثبت شرکت و ارتباط با سازمانهایی مانند مالیات و تامین اجتماعی به حداقل ها رضایت دهیم و بقیه را به پس از راه اندازی موکول کنیم.

    معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد اظهار داشت: با راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار، این روند از 72.5 روز به سه روز کاهش می یابد.

    دهقان با اشاره به حمایت وزیر اقتصاد از این طرح گفت: با تایید وزیر اقتصاد 55 روزی که برای احراز هویت در سامانه مالیاتی نیاز بود حذف شده است که بر اساس آن، نیازی به اخذ کد اقتصادی نیست و شناسه ملی افراد همان کد اقتصادی می شود.

    معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد تصریح کرد: تلاش می کنیم از دولت نگهبان به دولت باغبان تبدیل شویم.

    برچسب ها