عصر خودرو

در هفته منتهی به ١٢ فوریه؛

بهای نفت سنگین ایران تا سطح ۲۳.۶ دلار تنزل و رکوردار شد

عصر بازار- قیمت نفت خام سنگین ایران در هفته منتهی به ١٢ فوریه (٢٣ بهمن ماه) با سه دلار و ٥٦ سنت کاهش (نسبت به هفته ماقبل ) به ٢٣ دلار و ٦٣ سنت برای هر بشکه رسید تا بیشترین کاهش را در میان نفت خام های شاخص به خود اختصاص دهد.

بهای نفت سنگین ایران تا سطح ۲۳.۶ دلار تنزل و رکوردار شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، قیمت نفت خام سبک ایران نیز در دوره مورد نظر با سه دلار و ٤٩ سنت کاهش به ٢٦ دلار و ٢٦ سنت رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ٢٦ دلار و ٨٢ سنت بود.

    قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٢٧ دلار و چهار سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، دو دلار و ١٦سنت کاهش یافت.
    هربشکه نفت خام دبلیو.تی.آی آمریکا نیز در هفته منتهی به ١٢ فوریه با سه دلار و ١٣ سنت کاهش ، ٢٨ دلار و ١٥ سنت برای هر بشکه معامله شد.
    قیمت نفت برنت با دو دلار و هشت سنت افزایش به ٣۰ دلار و ٤٧ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت برنت از ابتدای سال تا کنون ٣١ دلار و ١١ سنت برای هر بشکه رسید.
    همچنین قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان نیز با دو دلار و پنج سنت و دو دلار و ١١ سنت کاهش به ترتیب به ٢٨ دلار و ١١ سنت و ٢٨ دلار و ٨۰ سنت رسید.
    تردید در مورد برگزاری نشست فوق العاده اوپک، قیمت های نفت خام را دوباره دچار کاهش کرد.
    آژانس بین المللی انرژی نیز اعلام کرد: مازاد عرضه در نیمه اول سال ٢۰١٦ ممکن است بیش از مقداری باشد که تا کنون پیش بینی شده است.
    همچنین آمار اولیه نشان داد که واردات نفت خام چین در ماه ژانویه در مقایسه با ماه دسامبر ٢۰١٥ کاهش دارد و انتشار این ارقام نیز قیمت های نفت را تحت فشار قرار داد.
    تولید نفت از میدان های غیرمتعارف در آمریکا بیش از آنچه پیش بینی شده بود، نفت و گاز تولید می کنند و از سوی دیگر پالایشگاه های آمریکا به دلیل کاهش سود پالایشی تقاضای خود را کاهش داده اند.
    بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی هفته گذشته پس از نشست چهارجانبه ایران با کشورهای عراق ، ونزوئلا و قطر به عنوان اعضای اوپک گفت : تهران از هر اقدامی به منظور تثبیت شرایط بازار و بهبود قیمت نفت خام حمایت می کند.
    تولید ایران از سال 2012 نزدیک به یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده و این کشور سهم بزرگی را در بازار نفت را از دست داده است.
    پیش از این وزیر نفت ایران اعلام کرد: ظرف 6 ماه پس از برداشتن تحریم ها، ظرفیت تولید نفت کشورمان روزانه یک میلیون بشکه افزایش خواهد داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها