عصر خودرو

مدیرعامل «گروه صنعتی معدنی امیر»:

در بازار سرمایه با دانش و آگاهی سرمایه گذاری کنید

عصر بازار- سید فرهنگ حسینی: «سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه با دانش، تجربه و تجزیه و تحلیل رفتاری امکان پذیر است و سرمایه گذاری بورسی بدون دانش و آگاهی هزینه های جبران ناپذیری به همراه دارد»

در بازار سرمایه با دانش و آگاهی سرمایه گذاری کنید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، مدیرعامل «گروه صنعتی معدنی امیر» با بیان مطلب بالا گفت: به رغم آنکه بازده بورس نسبت به سایر بازارها، بیشتر است، اما باید توجه کرد که بازار سرمایه با ریسک نیز همراه است؛ همانگونه که قیمت های سهام می ‌توانند به سرعت رشد کنند، امکان دارد به دلایل مختلف با کاهش روبرو شوند. از سوی دیگر، پس از  رونق و افزایش پیاپی، بورس به مرحله اصلاح وارد می شود. بنابراین در تصمیم‌گیری‌ خرید و فروش سهام باید به امکان افت نیز توجه کرد.

    سید فرهنگ حسینی اضافه کرد:موضوع دیگری که ممکن است سرمایه‌گذاران با آن درگیر باشند، فرض تداوم روند جاری است؛ به عبارت ساده تر افراد فرض می‌کنند روند بازار برای دوران طولانی بدین شکل ادامه پیدا می کند، اما باید توجه داشت که رفتار بازار در بلندمدت، بازگشت به میانگین است.

    وی با اشاره به لزوم رفتارشناسی در بازار سرمایه، تصریح کرد:گاهی بازارها در کوتاه مدت از ارزش گذاری‌ها فاصله می گیرند. به طوریکه ممکن است شرایطی ایجاد شود تا هر سهمی بدون تحلیل و توجه به ارزش آن رشد کند. براین اساس، شناخت رفتارها بخش مهمی از سرمایه‌گذاری است و سرمایه‌گذاران باید نسبت به آن آگاه باشند.

    این کارشناس بازارسرمایه، رونق‌ طولانی مدت را سبب بیش اعتمادی یا اعتماد بیش از حد به توانمندی سرمایه‌گذاری دانست و افزود: این موضوع می‌تواند سبب معاملات مکرر یا سبد سهام غیرمتنوع شود. از سوی دیگر، سرمایه‌گذاران برای توصیف چشم انداز بازار به اطلاعات بازده در سال های گذشته اتکا می کنند که با توجه به اینکه بازارها پس از هر دوره رونق، در انتظار یک رکود خواهند بود، اتکا به بازده های دوره های اخیر می تواند به تحلیل نادرست و حتی متضاد آینده منجر شود.

    وی ادامه داد: بنابراین، بهتر است سرمایه‌گذاران بازده دوره های 5 یا 10 ساله را با هم مقایسه کنند. در عین حال، در تصمیم ها و تحلیل ها، صرفا دوره های کوتاه مدت 2 ساله و کمتر لحاظ می‌شود. در حالیکه روندهای اصلی بازار دوره های 5 تا 10 ساله است. ذاتا افراد علاقه به وزن دهی به رویدادهای جدید دارند که اصطلاحا «تازه‌گرایی» گفته می شود، به طوریکه اشخاص به راحتی بین رویدادهای مختلف به رخدادهای اخیر که همانا صعود بازار است، وزن بیشتری می‌دهند.

    فرهنگ حسینی، موضوع دیگری که در این شرایط بازار مورد اقبال سرمایه‌گذاران و معامله گران قرار می گیرد را تغییر باورهای اصلی اقتصادی عنوان کرد و گفت: به این معنی که در نگاهی کلی برخی مطرح می کنند که باید شرایط و نگاه ها را در روند بازار در دوره رونق تغییر داد، در حالیکه روندها و سیکل های بازار نشان داده است که چنین موضوعی اساسا وجود ندارد و اتفاقا در اوج رونق بازار، چنین تفکرات می تواند منجر به اشتباهات سرمایه‌گذاران شود.

    مدیرعامل «گروه صنعتی معدنی امیر» تصریح کرد: سرمایه‌گذاران در نظر داشته باشید که شرایط بازار تحت کنترل یک فرد نیست و دنیای سرمایه‌گذاری بسیار پیچیده است، بنابراین توانمندپنداری خویش یا سرمایه‌گذاران دیگر برای کنترل روند بازار یا سهام منطقی به نظر نمی رسد؛ در مجموع شناخت و درک و تسلط بر رفتار خویش می‌تواند بر معاملات موفق بلندمدت سرمایه‌گذاران کمک کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو