عصر خودرو

وزارت نفت روسیه:

بازار جهانی نفت طی ۲ ماه آینده متعادل می‌شود

عصر بازار- وزارت نفت روسیه انتظار دارد بازار جهانی نفت طی دو ماه آینده متعادل شود و اعلام کرده عرضه نفت همین حالا هم ۱۴ تا ۱۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

بازار جهانی نفت طی ۲ ماه آینده متعادل می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، وزیر انرژی روسیه در سخنرانی خود در یک شورای دولتی در این کشور در مورد انرژی گفت عرضه و تقاضای جهانی نفت طی دو ماه آینده متعادل می‌شود.

    وی این سخنان را دو هفته قبل از برگزاری کنفرانس آنلاین تولیدکنندگان برتر نفت جهان در مورد چگونگی ادامه تلاشهایشان در جهت متعادل کردن بازار جهانی نفت اظهار داشت. بازار نفت به خاطر عرضه بیش از حد این محصول و کاهش تقاضا در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا سقوط کرده است.

    وزارت نفت روسیه انتظار دارد تقاضای جهانی نفت در همین ماه بهبود یابد و اعلام کرده عرضه نفت همین حالا هم 14 تا 15 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. این وزارتخانه اضافه کرد مسکو تخمین میزند در حال حاضر بین 7 تا 12 میلیون بشکه در روز نفت اضافی به بازار عرضه میشود.

    سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت دنیا از جمله روسیه طی ائتلافی با نام اوپک پلاس ماه گذشته توافق کردند تولید خود را به طور مشترک 10 میلیون بشکه در روز پایین بیاورند که معادل 10 درصد عرضه جهانی نفت است.

    علاوه بر این، انتظار می‌رفت سایر تولید کنندگان بزرگ دنیا مثل آمریکا، کانادا و نروژ هم تولید خود را پایین بیاورند.

    وزیر انرژی روسیه عقیده دارد کشورهای غیر عضو اوپک همین حالا هم 3.5 تا 4 میلیون بشکه در روز از تولید خود را کم کردهاند.

    تولید نفت روسیه در حال حاضر نزدیک به هدف 8.5 میلیون بشکه در روز برای ماه های مه و ژوئن است.

    برچسب ها